lördag 16 mars 2013

Nytt smink och nya borstar från KICKS

I gångna veckan landade ett paket med lite smått och gått från Kicks hos mig. Innehållet betstår både av nyheter annat. Ovan ser ni: 
Eye Colour (89 kr). Nyansen här heter African Mineral. De två jag testat innan håller bra kvalitet!
Nail Lacquer (69 kr). Sex nya färger nu till våren. Här ser ni ljusblå krämlacket Forget Me Not och knalligt ljusrosa Sugar Heaven med diskret skimmer i. Återkommer med bilder på övriga färger framöver.
Lip Plumper (129 kr), en nyhet som lovar fylliga och glossiga läppar. Innehåller A- och E-vitamin. Plumpar läpparna genom att stimulera kollagenproduktionen. Kommer i tre nyanser, här ser ni Sweet.
Nyheten Eye Primer (99 kr) ska ge längre hållbarhet och mer intensitet i ögonskuggorna. Den kommer att hårdestas här pronto!
Face Primer (149 kr), en storsäljare som utlovar lyster, jämn hudton och intryck av mindre porer och färre rynkor.
Kicks har kompletterat sin make up-satsning med ett eget borstsortiment. Jag har fått hem En specialborste för BB-krämer (129 kr). Den är rund i formen och tillverkad av syntethår. Den ska funka lika bra till vanlig foundation. Ni ser också Eye Shadow Contour (99 kr), en skuggborste av gethår. Jag är lite lat med verktyg i vanliga fall, så dessa ska bli kul att testa!

Jag bjuder på en snabbswatch av skuggan också. EOTD kommer så småningom. Nu är jag nyfiken på om ni hunnit testa något från Kicks Make Up. Vad tycker ni? Jag är rysligt förtjust både i rouget Must Have och i concealertrion Cover & Correct.

2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt inte testat något ännu, men är sugen på bb borsten och något läppstift :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läppstiften har jag också spanat in, de ser inte alls dumma ut!

      Radera