torsdag 21 september 2017

Nyhet: IDUN Minerals lanserar hudvård

Jag har sisådär koll på på alla skönhetsnyheter nuförtiden, men när IDUN Minerals, som är ett av mina favoritmärken när det gäller smink, ger sig in i hudvårdsdjungeln hajar jag till. Så spännande! Deras nya serie består av åtta produkter. Två dagkrämer, nattkräm, ögonkräm, serum, rengöringslotion, rengöringsmousse samt ett micellärt vatten. I produkterna finns innehåll från äpple (bla AHA-syra), vitaminer och mineraler, som lovar hud i balans och bra grund för smink. 

Ur innehållet märks också antioxidanterna vitamin C och E för vård och skydd. Vitamin B (niacinamid och folsyra) stärker hudens motståndskraft. Mineralerna, magnesium, zink och kalium, ska hålla huden i balans. Oljor från raps och havre står för de mjukgörande egenskaperna. 

Alla produkter är dermatologiskt testade och parfymfria och inte minst veganska. Produkterna tillverkas i Sverige och ska passa även känslig hy. Förpackningarna är av polypropylen och PET som lätt återvinns. Ytterförpackningarna är FSC-certifierade.

IDUN Minerals hudvård släpps i oktober. Jag hoppas återkomma med mer info inom kort! Är ni lik anyfikna som jag?

3 kommentarer: