lördag 23 maj 2015

Dagkrämsdilemma med Clinique, Estelle & Thild och The Body Shop

Kära vänner, jag har stött på en svårighet i det hårda livet som skönhestbloggare. Just nu har jag inte mindre än fyra dagkrämer på kö för testning, och jag är riktigt nyfiken på dem alla. Kruxet är att ingen av dem innehåller solskydd. 

Såhär års både vill och behöver jag har SPF i min dagkräm. Hur ska jag lösa detta? Vänta? Småtesta lite? Kombinera med något? När till hands är att prova alla dagkrämerna under nya favoriten Cliniques nyhet Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40  (recension), SPF 40 är ju inte så dumt. Vad tycker ni? Tipsa loss i kommentarerna! 

Kort om krämerna:
  • CliniqueTurnaround Daytime Revitalizing Moisturizer är en oljefri lättviktslotion som ger omedelbar fukt och utan glans till trött och fuktfattig hy. Den kommer i två kulörer, Rosy Glow och Golden Glow. Jag har Rosy Glow för testning. Klicka på länken för att läsa mer!
  • Estelle & ThildBioHydrate Total Moisture Day Lotion har jag inte hunnit berätta så ingående om, en det kommer! Lite kort beskrivs den som en vitaminbomb berikad med hyaluronsyra. Krämen ska förhindra uttorkning, låsa in fukt i huden, göra den mjuk och strålande. Plus för plumpflaska!
  • The Body ShopVitamin C Glow Boosting Moisturiser en fuktighetsbevarare med gelékänsla som ska motverka tråkig, glåmig och trött hy. Den ska hjälpa hudens naturliga lyster på traven och friska upp, vårda och ge fukt.  
  • Vitamin E Moisture Cream, också från The Body Shop, lovar antioxidantrik fuktighetsbevaring och vård till trött hy.

8 kommentarer:

  1. Jag har vitamin e krämen, och kör med spf 50 över separat. Hittar ingen kräm som har tillräckligt högt skydd så jag dubbelkrämar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lutar åt dubbelkräm här också!

      Radera
  2. Bb-krämen låter som att den kan räcka stressig morgonar, men annars skulle jag köra pumpflaska. Annars tänker jag nog body shop vitamin c pga gel kan vara lite skönt på sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. O, nej, det gör den absolut inte. Tänkte mer dagkräm utan spf + bb med högt spf :)

      Radera
  3. Jag hade dissat krämerna i burk helt pga att de är i burk, och så hade jag använt de andra två under make up med högt solskydd när jag inte ska vara i solen, tror jag. Soliga dagar skulle jag välja en helt annan kräm med SPF.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så blir det nog, dubbelkräm vissa dagar, och annan med spf andra. Svårt med bra utvärderingar då, bara....

      Radera
  4. Vitamin C-krämen torkade ut min hud något vansinnigt, fick byta efter en vecka pga torra fläckar i ansiktet så den håller jag mig borta från i fortsättningen ... Gel brukar annars funka bra på min lite fetare hy men ay caramba vad fel det blev med den! Cliniques och Estelle&Thild verkar spännande tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Jag har hunnit testa vitamin c:n en del, och då har den funkat oväntat bra, trots att jag har lite torrare hy, det är bara detta med spf:n som stör mig... Men allihop är så intressanta att jag gärna vill testa och helst lyckas recensera också.

      Radera