fredag 7 oktober 2016

Nyheter från Clinique: Pep-Start 2-in-1 Exfoliating Cleanser och Pep-Start HydroBlur Moisturizer

Stora hudvårdsnyheter från Clinique vankas det här! Det är den trevliga ögonkrämen i orange tub, Pep-Start Eye Cream (recension här), som får sällskap av dagkrämer och 2-1-rengöring.

Pep-Start 2-in-1 Exfoliating Cleanser (175 kr för 125 ml) är skonsam lödande rengöring och exfoliering i ett. Ren och fräsch, men inte allt uttorkad, hud utlovas. Någon slags sodium-fosfat-lipid utvunnen från kokosnöt står för den milda rengöringen och glukosamin, salicylsyra och papayaextrakt står för den kemiska exfolieringen. Miljövänliga silica- och bambuextraktpärlor står för mekanisk exfoliering. 

Olika sockermolekyler, koffein, glycerin och diverse peptider bidrar sedan till en lugnad, återfuktad hud med lojeproduktionen under kontroll. Rengöringen rekommenderas två gånger om dagen. Jag gillar ju verkligen exfoliering, så denna snygga rosa tub är mer än välkommen i mitt badrumsskåp.

I denna tjusiga blåa burk döljer sig Pep-Start HydroBlur Moisturizer (235 kr för 50 ml, bra pris!) Det är en dagkräm med primereffekt som ska passa alla hudtyper. Den nya HydroBlur™-tekniken ska leverera massor med fukt till huden som får en sammetslen yta där linjer och andra småskavanker syns mindre. Krämen är fullproppad med antiinflmatoriskt algextrakt, sjögräsextrakt som reglerar oljeproduktionen och lugnande koffein. Koffein i hudvård (och i kaffe, såklart!) låter lovande, det brukar jag gilla. 

Mer långverkande egenskaper har bland annat glycerin och sodiumhyalurinat som ger fukt och "plumpar" till huden, vitamin E som vårdar och skyddar mot fria radikaler,  en acetyl-hexapeptid som stimulerar kollagenet och "trycker upp" rynkorna på sikt samt ett växtextrakt från Madagaskar som hindrar enzym som käkar upp goda kollagenstrukturer i huden. Avancerat!

Den blåa HydraBlur-krämen har en gul kompis, Pep-Start HydroRush SPF 20 Moisturizer. Som jag förstår det är det samma kräm (med samma pris), men med SPF 20.  Bra att det alternativet finns tycker jag. Hela gänget lanseras nu i oktober.

Som ni säkert kan lista ut är jag rysligt nyfiken på dessa krämer. De låter ju precis som något för mig - jag som inte kan få nog av fukt, men lätt kan få tilltäppta porer. Primereffekten låter också mycket lovande för de dagar man är osminkad. De är ganska många för mig här i småbarnslivet, och då är det ju trevligt att se lite snyggare ut ändå. Vad säger ni om Pep-Start 2-in-1 Exfoliating Cleanser och Pep-Start HydroBlur Moisturizer? Är ni lika nyfikna som jag?

Här kan ni läsa min recension av ögonkrämen Pep-Start Eye Cream.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar