tisdag 23 oktober 2012

KICKS Private Label

En av höstens största sminkhändelser måst ändå vara att vårt eget Kicks lanserar ett eget sminkmärke. Jag kunde tyvärr inte vara med vid pressfrukosten, men har fått hem ett gäng produkter i brevlådan istället. Himla bra nu när jag är så trött på att vara höggravid, lite testning kanske kan distrahera mig. Kanske gör det inte så mycket om bebben dröjer några dagar till?

Kicks sminkmärke heter Private Label och är, vad jag förstår, en relativt komplett make up-linje. Jag har ännu inte hunnit känna på grejerna, men en första okulärbesiktning av förpackningarna ger ett positivt intryck. 

Här har vi sortiment och prislista. Vi börjar med ögonprodukterna:
Eye Colour (89kr) 27 nyanser (yay!)
Mascara (129kr) Extreme Extension och Dramatic Volume, svarta. (Varför inte i fler färger, undrar jag?)
Eye Liner (99kr) 3 nyanser
Eye Liner Stylo (99kr) svart
Kohl Pencil (79kr) 6 färger
Eyebrow Definer (89kr) 3 färger (brynpenna)
Till ansiktet:
Blusher (99kr) 6 nyanser
Sheer Finish Foundation (139kr) 5 nyanser
Illuminator (139kr) 2 nyanser
Face Primer (149kr) (Extra spännande, Kicks borde ha koll på precis vad alla letar efter!)
Liquid Concealer (99kr) 3 nyanser
Concealer Cover & Correct (139kr) (Trion jag fått hem, den ska hårdtestas!)
Pressed Powder (129kr) 4 nyanser
Bronzing Powder (129kr) 2 nyanser
Läppar:
Lipstick (99kr) 15 färger
Lip Liner (79kr) 4 färger
Lip Lacquer (99kr) 13 färger
Lip Gloss (79kr) 12 färger
Nagellacken, som är himla bra, har redan funnits med ett tag. Nu har de fått nya större flaskor. De kostar 69 kr och finns i 20 färger + topp och bas. Här måste jag säg att jag nog egentligen föredrar mindre flaskor till lägre pris.

Bilden ovan tog jag mest för att själv hålla reda på vilka nyanser jag fått. Nu orkar jag ändå inte skriva ut, så ni får spana där. Fråga gärna om ni undrar något! 

Är ni nyfikna på KICKS Private Label? Har ni hunnit testa redan? Ögon, naglar och läppar med färgprover och utlåtanden från mig kommer inom kort!

8 kommentarer:

  1. När kan man köpa dessa saker i butik?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry, det glömde jag skriva. Nästa vecka ska de komma ut!

      Radera
  2. Glossen ser ju fina ut och så är jag nyfiken på concealern. Synd att de gör nagellacken större, de skulle gjort småflaskor för 39:- eller så istället. Undrar också vilken kvalitet skuggorna kommer att hålla, de är ju inte helt billiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Småflaskor är ju alltid bättre. Kanske ska de små dock vara kvar, jag vet inte.

      Jag ska genast testa skuggorna och berätta!

      Radera
  3. Jag är mycket nyfiken på allting!
    Nyfiken är jag också på hur många dagar du har kvar tills bebben är beräknad att komma? Önskar dig i alla fall lycka till när den dagen nu kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he, jag också!

      Det är bara fyra dagar kvar enl beräkningen. Jag hoppas att det inte blir mycket längre än så i verkligheten heller, för nu börjar det bli rejält segt...

      Tack för lyckönskningar :)

      Radera
  4. Jag måste säga att jag tycker det är synd att dom gör större flaskor till dyrare priser. Jag tror att dom förlorar dom mindre lacktokiga kunderna på det.

    SvaraRadera