torsdag 13 december 2012

Recension: Cover & Correct från Kicks Private Label

Jag har så himla mycket spännande att blogga om, men ack vad svårt det är att hinna med! Idag tänkte jag dela med mig av ett snabbt omdöme om concealertrion Cover & Correct från Kicks Private Label (139kr). Produkten är inte helt olik Make up Stores variant som jag testat tidigare och inte är så förtjust i. Problemet med Make up Stores tio är att den är så torr i konsistensen. Sådan problem upplever jag inte alls med  Cover & Correct från Kicks. Den är krämig, har bra täckning, men går ändå att stryka ut tunt. För mig fungerar den bra både under ögonen, för att täcka småfinnar och för att ljusa upp exempelvis runt näsvingarna.

Här är de tre färgerna. De går väldigt bra att blanda till användningsområdena ovan. Jag applicerar helst med fingrarna, men produkten funkar bra att applicera med pensel också. Cover & Correct från Kicks är helt enkelt en bra och prisvärd produkt. Hittills gäller det det mesta jag hunnit testa från kedjans sminksatsning. Det bådar gott för resten av sortimentet!
Betyg: 4 av 5
Har ni hunnit testa mycket från från Kicks Private Label? Har ni hittat några favoriter?

4 kommentarer:

  1. Det låter bra. Upplever och MUS variant som torr så man kanske ska testa Kicks.

    SvaraRadera
  2. Mus-varianten är på väg hem till mig, tog en pren på Sofies mode o får den på köpet. Tyckte liksom att det var skandal att jag inte testat den än...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att höra hur den passar dig!

      Radera