söndag 28 oktober 2012

Mina åsikter om brynpaletten Le Regard Pro från Lancômes höstkollektion Midnight Roses

Nu är det hög tid att ta en ordentlig titt på lyxiga brynpaletten Le Regard Pro från Lancômes höstkollektion Midnight Roses. Paletten innehåller fyra skuggor, en större ljusare highlighterskugga och tre skuggor i bruna nyanser som kan användas både till bryn och ögonlock. I den stilrena asken finns också en dubbeländad pensel, till bryn respektive ögonskuggning, och en (urbra!) pincett. Allt som behövs!

Till brynen har jag använt paletten mycket, varje dag i princip. Från början (som på bilderna här) tyckte jag att det var lite knepigt, då jag tidigare nästan bara har använt penna, men sen gick det bättre och bättre. För en liten tidsstudie, spana in kategorin dagens öga

Jag har använt skuggorna också en hel del. Dessvärre har jag sällan lyckats fotografera. Färgskalan är mycket bra för en neutral sotning. Man kan jobba upp betydligt mer färg än vad ni ser i EOTD:n ovan.

Här har jag försökt fotografera färgprover till er. Det är lite mer tryck i nyanserna än vad som framgår. Jag tycker att färgskalan funkar väldigt bra till mig, men kan tänka mig att de ljusa färgerna känns lite överflödiga för mörkare tjejer vad det gäller just brynen.

Vad tycker jag då om Le Regard Pro? Jag gillar den! Jag har som sagt inga andra brynpaletter att jämföra med, men denna känns direkt som en trogen kompanjon både till vardag och fest. Stort plus i kanten för lyxig och smidig dosa, stor spegel och bra verktyg. Pincetten är faktiskt den bästa jag har!

Är en värd sitt pris på 540 kr? Det kan diskuteras. Det finns säkert helt okej brynpaletter för en tiondel av priset om man dammsuger internet. Så är det egentligen med det mesta high end-smink, om man ska vara ärlig och om man bara tittar på slutresultatet och inte på själva presentationen av produkten. Ändå köper jag själv emellanåt produkter som denna, och gjorde faktiskt redan som fattig student. När man unnar sig ett läppstift eller en palett från Lancôme eller Chanel köper man ju även lite upplevelse, lyx och modehusets historia. Bara man själv är medveten om det tycker jag inte att man behöver känna sig lurad, och man kan ju alltid passa på när man har en fet rabattkupong hos Åhléns eller Kicks! Vad tycker ni?

2 kommentarer:

  1. har du testat Make Up Stores bryn palett? Hur tycker du att den är jämfört med denna (om du har testat den), bättre, sämre? kram Carolin från Min Boudoir

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tyvärr knappt testat den alls. Spontant är de dock ganska olika i färgen. Lancome är lite varmare (bra för mig som är rödhårig), medan MUS:s är lite gråare i tonerna.

      Radera