lördag 15 september 2012

Nyheter från Lancôme till brynen: Le Regard Pro och Hypnôse Brow Shaper

 
Idag är det dags för en närmare titt på brynprodukterna från Lancômes höstkollektion Midnight Roses. Det rör sig om en brynpalett och en ofärgad fixeringsgelé i maskaraformat. Som alltid är förpackningarna både stilrena, snygga, lyxiga och smidiga.

 
Brynpaletten Le Regard Pro (540 kr) innehåller tre brynskuggor i milda toner och en större highlighter. Samtliga skuggor kan också användas som ögonskugga. I asken finns en pincett som visat sig vara tokbra (ska bara komma ihåg att faktiskt använda den också...). Den dubbeländade borsten har ögonskuggsborste i en änden och brynborste i andra.

Jag har inte testat brynskuggor tidigare, så det är lite pilligt. Resultatet blir dock himla bra. Jag ska försöka visa sen och även swatcha paletten så småningom. Det jag gillar allra mest med den är det smidiga formatet och multifunktionaliteten. Multiprodukter ftw!

 
Bryngelen Hypnôse Brow Shaper (290 kr) är inte mycket att orda om. Jag har länge tänkt skaffa något liknande och denna gör jobbet utmärkt. Eftersom jag inte har testat någon bryngel tidigare kan jag inte uttala mig om hur den står sig gentemot andra liknande produkter, men jag misstänker att detta inte är något där lyxmärken är hästlängder bättre än budgetvarianter. Palettlyxen, däremot, är svår att fuska sig till hos budgetmärken. Även om innehållet kan vara någorlunda likvärdigt är just lyxkänslan svårslagen.  

8 kommentarer:

  1. Fina... Ofta är det nog just lyxkänslan man får betala för. Vilket ju är helt okej så länge man är införstådd med det:)

    SvaraRadera
  2. Ser ut att vara en riktigt fin brynpalett!

    SvaraRadera
  3. Superfin brynpalette, men vilket pris!

    SvaraRadera
  4. Mycket fina, men dyra som sagt. Har lite svårt att motivera ett köp när jag inser att jag bara skulle använt den mörkaste skuggan och att Lumenes brynmascara är utmärkt för en hundring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm, nu när du säger det så är den just som brynpalett betraktad mer lämpad för oss med blekare bryn...

      Radera