fredag 7 september 2012

Lancôme Midnight Roses hösten 2012

Jag hade tänkt visa innehållet i utskicket från Lancôme, men det mulna vädret sätter käppar i hjulet (bådar inte gott för dagens holofredag). Tur att medföljande pressbilder är så fina! Det blir presentation av hela kollektionen istället. Den heter Midnight Roses och är inspirerad av parisiska nätter och purpurfärgad mystik.

En av stjärnprodukterna är lysterrouget Blush Highlighter i 001 Moonlight Rose. Skimret respresenterar månstrålarna på Seines stränder och ska föra tankarna till månskensbad vid midnatt. Formulan ska vara marshmallow-aktigt (som Blueberry Long-Wear Crystal Eyeshadow från Lumene) och resultatet ska bli ett skirt pärlemorskimmer.

En annan stjärnprodukt är ögonbrynspaletten Le Regard Pro. I det elegant slimmade etuiet finns en större highlighterskugga och tre bruna nyanser som kan användas såväl till ögonskugga som till att fylla brynen med. Borste till bryn och ögonlock och pincett finns också med. Denna lilla godbit kommer vi att få anledning att återkomma till!

Läppstiften i Midnight Roses är sammetsmatta versioner av Lancômes klassiska stift L'Absolu Rouge, L'Absolu Rouge Mat. Färgerna heter 361 Rose Sortilège, 160 Rouge Hypnôse och 360 Rose Aphrodisia.

Även glansen i kollektionen är matta. De heter L'Absolu Crème de Mat istället för L'Absolu Crème de Brillance och färgerna heter 100 Potion d’Amour, 301 Prune Élixir och 300 Magie Pourpre.

Här ser ni lacken Vernis In Love i kulörerna 453 Infusion de Prune, 250N Beige Poudré (överst), 280N Cosmopolitan Kaki och matta överlacket 030 Givre Magique.

Till ögonen kommer också klassiska kajalen Le Crayon Khôl i nya nyansen 014 Prune Crépuscule,  maskaran Hypnôse Drama i klassiskt svarta  01 Black och nya brynfixeraren Hypnôse Brow Shaper. Den senare ska vara utmärkt att komibinera med brynskuggspaletten. En spännande nyhet!

Nu har ni sett hela gänget! Jag tycker att det känns härligt mystiskt och höstigt! Vad tycker ni?

14 kommentarer:

  1. Åh rouget och bryn paletten ser ju lovley ut! Måste spana in dom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Paletten lovar jag att snart presentera närmre, och rouget skulle jag också vilja spana in. Det ser så fint ut!

      Radera
  2. Så snygga grejer! Kan tänka mig en del, ögonbrynspaletten ser fin ut, läppstift och ögonpenna. Och matta läppglans låter...spännande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättefina!

      Lite annorlunda med matta gloss. Frågan är om de verkligen är matta, eller om de mer är oskimriga...

      Radera
  3. Mörka läppstift är inte min grej, rouget är nog för ljust för mig, men resten av produktern kan jag tänka mig att lägga vantarna på, mycket fina grejor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket lila till dig, ju! I USA finns en lila ögonpalett också...

      Radera
  4. Älskar rouget! :)

    SvaraRadera
  5. Vad är det för fel på mig? Lockas inte av något.... Måste vara feber på gång eller nåt... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter mycket allvarligt! Jag ordinerar lite alkoholfri rosé och kanske lite choklad ;)

      Radera
  6. Brynpaletten och rouget lockar absolut. Jag är fick rätt övertygad om att det inte kommer bli några köp dock. Anser mig ha flera bra brynpaletter och känns om läget är typ samma för rouge. Nej vad jag verkligen vill köpa är fler skuggpaletter och fler holosar. Och det behöver jag dessutom väldigt mkt: D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skuggpaletter och holosar lockar ju alltid ;) Jag har tänkt skaffa brynpalett hur länge som helst utan att komma till skott, så jag är mkt pepp på denna. Behöver dessutom bli lite bättre på att sköta brynen :)

      Radera
  7. Ja är man på jakt efter en så tycker jag att denna ser fin ut. Jag har både Clarins och Wet n Wilds, varav jag gillar WNWs bäst. Sen har jag dessutom en massa random brynprodukter så nej, ingen ny brynpalett för mig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar väldigt nim och bra! Plus också för att den kan dubbla som skuggpalett (men det kanske alla kan ,jag har dålig koll...).

      Radera