måndag 27 april 2015

Nyheter: The Body Shop Vitamin C Glow Boosting Moisturiser och Vitamin C Instant Glow Enhancer

På tisdag är det dags för bloggevent hos The Body Shop, äntligen ett event jag har kunnat tacka ja till. Hoppas hoppas att det inte dyker upp något strul här hemma som gör att jag inte kommer iväg! Nu till två av nyheterna som jag tror att vi kommer att få stifta närmare bekantskap med på plats: Vitamin C Glow Boosting Moisturiser och Vitamin C Instant Glow Enhancer.

Vitamin C Glow Boosting Moisturiser (295 kr)
 är en fuktighetsbevarare med gelékänsla som ska motverka tråkig, glåmig och trött hy. Den ska hjälpa hudens naturliga lyster på traven och friska upp, vårda och ge fukt. Jag brukar vara förtjust i c-vitaminshudvård, så jag är väldigt nyfiken. Vitamin C Microdermabrasion är exempelvis en av mina favoriter bland skrubkrämer, den är fantastiskt bra!


Vitamin C Instant Glow Enhancer (275 kr) verkar spännande! Jag är ännu inte helt klar över vad det är för typ av produkt, men den beskrivs som "en snabbfix för fräsch lyster" och ska användas som sista-steg i hudvårdsrutinen, eller som en "bättra på-produkt" för lyster när som helst under dagen. Jag blir nyfiken! Kanske är det en slags primer? Eller topp-serum?

Vitamin C-nyheterna släpptes i butik och online den 21 april. Jag återkommer med mer info inom kort.

2 kommentarer: