lördag 7 februari 2015

Ögonnyheter från IsaDora - färgprover på Eye Color Bar Smokey Mauves

Mer nytt från  IsaDoras som utlovat tidigare idag kommer här! Tre olika ögonnyheter dyker upp i specialställ i butikerna ungefär nu. Huvudnyheten är en ny färg av Eye Color Bar - lila Smokey Mauves (149 kr). Paletten innehåller en blandning av halvmatta och skimrande skuggor i olika geigr- och mauve-nyanser.

Väldigt fina färgtoner tycker jag! Lite småtrist är det dock med ännu en lila kombination. Det är nästan alltid så i IsaDoras kollektioner - en neutral palett och en lila/rosa. Tänk vad kul med grönt eller blått istället...

Bland nyheterna finns även Perfect Brows - Duo Compact Powder (119 kr), ett kompaktpuder till brynen med två nyanser och pensel i samma dosa.. Kan användas både torr och blöt. Denna får vi titta närmare på längre fram! 

En ny kajal och en ny borste finns också med, Perfect Contour Kajal Waterproof och Eye Shadow Brush Small. Borsten är av mjukt syntethår och kostar 89 pix. Den känns riktigt bra! 

Perfect Contour Kajal Waterproof gör mig förvirrad, alldeles nyss släpptes ju Smoky Eye Liner i nästan exakt samma färger. Perfect Contour Kajal Waterproof  (89 kr) är hur som helst en mjuk, högpigmenterad och vattenfast vässbar kajal. Den ska sitta extra länge och kan användas på vattenlinjen. Oparfymerad och oftalmologiskt testad. 


En snabb swatch på handryggen. Pennorna verkar bra och mjuka, men jag hade verkligen velat se lite skojigare färger, åtminstone en lila att matcha paletten med.

7 kommentarer:

  1. Jag är väldigt intresserad av brynskuggorna. Har aldrig använt skugga till brynen, bara penna. Det har liksom aldrig intresserat mig, förrän nu. Och denna paletten tycker jag bättre om än den andra, fast att jag mest använder naturliga färger. Men jag tror inte jag kommer att köpa den.
    Håller med om färgerna annars, både på pennor och skuggor, blått och grönt tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska testa brynpaletten så snart jag hinner!

      Och ja, blått och grönt ftw!

      Radera
  2. Känns som om det kommer en hel del kul här, men håller med dig om färgerna på skuggorna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns ju så många lila IsaDorapaletter redan...

      Radera
    2. Antagligen säljer de välj rätt bra :)

      Radera
  3. Jag som älskar lila tycker ju att skuggorna ser jätte intressanta ut ;)

    SvaraRadera