fredag 7 juni 2013

Recension: Clinique Even Better Eyes Dark Circle Corrector


Att jag tjuvhållit så länge på min recension av Even Better Eyes Dark Circle Corrector (395 kr/ 10 ml) från Clinique känns nästan oetiskt, så bra är den (produkten alltså, kanske recensionen också, hehe).

Clinique berättar själva att man tagit fram krämen som ska motverka mörka ringar under ögonen just för att många upplever det som sitt största skönhetsbekymmer. Krämen lovar att minska dessa omedelbart genom optiskt teknik och med den kylande applikatorn, och på sikt med hjälp av bland annat c-vitamin från mullbär, linolsyra och vassleprotein som stimulerar kollagenproduktion, ämnen som minskar nedbrytningen av kollagen och andra ämnen som skyddar mot miljöfaktorer och irritation.

Jag har testat den lilla ögonkrämstuben för Daisy Beauty Awards 2013 räkning sedan i vintras. Och som jag har testat! Sömnbristen som kommer ofta på köpet med bebis ger optimala förutsättningar för detta.

Kortfattat kan man säga att den jusar upp fint som utlovat. Huden håller fukt bra även vid kallt och torrt väder. Hudstrukturen ser snabbt jämn och slät ut och den utgör på så sätt perfekt grund för ytterligare concealer, nästan som en primer. Faktum är dock att till vardags struntar jag ibland i concealer just för att krämen redan gör jobbet så bra. Tipptopp när man har bråttom!

Den "ergonomiskt designade" applikatorn funkar faktiskt dessutom, det har jag aldrig stött på hos liknande produkter! Den känns jätteskön och kylande. Krämen glider på på ett sätt som känns högteknologiskt och sjunker in snabbt. Positivt att den är oparfymerad och kommer i tub. Så borde alla ögonkrämer vara. 

Den långsiktiga effekten är naturligvis svår att uttala sig om, men jag vågar knappt tänka på hur läget vore om jag inte haft denna som följeslagare. Med både graviditet och en halvårsbebis är det nu mer än ett år sedan jag sov en hel natt. Phu! Högt betyd för en bra produkt som ger omedelbar lindring:
Betyg: 5 av 5
Jag har testat kusinkrämen Even Better Skin Tone Correcting Moisturizer SPF 20 också. Saknar att inte ha en burk av den nu kom jag på...  

4 kommentarer:

  1. Ja, den där måste man ju titta närmare på, det förstår jag ju.

    SvaraRadera
  2. Jag har använt den i en vecka snart. kul att du gillar den så mycket, ska bli spännande att se de långsiktiga resultaten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du också trivs med den!

      Radera