söndag 30 september 2012

Recension: Clinique Even Better Skin Tone Correcting Moisturizer SPF 20

Under stora delar av sommarhalvåret har jag använt Even Better Skin Tone Correcting Moisturizer SPF 20 från Clinique som dagkräm. Nu är den lille rackaren slut och jag tänkte dela med mig av vad jag tycker om den. Till att börja med kan jag säga att det är synd att den är slut, och synd att det inte är något Clinique-erbjudande just nu, för jag vill gärna ha en ny.

Krämen i burken är lite tjockare i konsistensen än de dagkrämer jag brukar använda, men jag blir inte det minsta fet i hyn för det. Den doftar typiskt Cliniqueigt, svagt av mint. Jag har använt den ensam, tillsammans med mineralsmink eller med BB-kräm, och det fungerar bra alltihop. Har man väldigt fet hud kan den vara för tung, men för torr hy och blandhy tror jag att den passar bra.

Jag vågar inte påstå att den blekt några fläckar, men det är jag inte heller ute efter. Jag gillar mina fräknar som de är, men vill undvika andra pigmentfläckar så gott det går, särskilt nu under graviditeten. För hudtonen som helhet tycker jag att den fungerar bra. Ansiktet känns jämnare, både i nyans och struktur. Plus i kanten för relativt hög SPF!

Egentligen finns det bara två nackdelar med krämen, att den kommer i burk och att den inte är särskilt billig. Den kostar 495 kr för 50 ml i Sverige. Med största sannolikhet kommer jag dock att köpa en ny, men kommer att sikta på gåvo- och rabattkupongsläge. Jag känner på mig att jag vill ha denna krämen som sällskap vid barnvagnspromenader i vårsolen nästa år.
Betyg: 4 av 5

4 kommentarer:

  1. Den låter jätteskön, jag recenserar Repairwear laser focus-serumet från samma märke på tisdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väldigt skön!

      Det blir kul att höra vad du tycker om serumet sen!

      Radera