tisdag 27 juni 2017

Nyhet: Clinique Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate

Rosa fuktbomb på ingång till testning hos mig! Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate från Clinique (275 kr för 48 ml). Detta koncentrat utlovar intensiv återfuktning som en rik kräm i en ultralätt vattengel som ska göra huden slätare, fuktpumpad, stärka dess barriär och motverka ålderstecken. Allt i ett! Den innehåller vitaminerna E och C som förhndrar oxidativ stress och polymerer som drar till sig fukt och binder in den i huden så fukten inte går förlorad.

Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate ska appliceras efter trestegsrutinen (eller annan fuktkräm) morgon och kväll för att låsa in fukten ordentligt. Den kan också användas som en extra fuktboost när som helst under dagen eller som en fuktgivande primer. Cliniques presskontakt tipsar till exempel om att använda den efter träning då mycket fukt går förlorad.

Jag planerar testa Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate på alla möjliga sätt och sedan återkomma med recension!

 

4 kommentarer:

  1. Nu är inte jag så förtjust i Cliniques hudvård men jag tycker att det låter som en spännande produkt.

    SvaraRadera
  2. Låter hur bra som helst!
    Undrar bara, kan man inte ha den INNAN fuktkräm? Har aldrig använt nåt sånt, får jag kanske säga till mitt försvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det tror jag egentligen att man kan. Och då är den ju ändå mer som ett serum...

      Radera