måndag 5 december 2016

Nyhet: Waterclouds Intensive Repair Treatment

Kommer ni ihåg Reviving Curl Cream som jag gillade så mycket? Nu lanserar samma märke, Waterclouds, en leav-inspray med det frestande namnet Intensive Repair Treatment (189 kr, 150 ml) ska hjälpa skadat och behandlat hår. 

Mitt hår befinner sig i kris just nu  och jag hoppas att den spray kan hjälpa till att rädda. Mitt hår är yngste sonens största trygghet på nätterna. Han tvinnar hela "sjansen" till dreadlocks nätterna igenom. Om jag flätar löser han först upp hela flätan. I sömnen. Försöker jag stoppa honom vaknar han.  Inte lätt!

Sprayen innehåller bland annat macadamiaolja, hjortronolja, antioxidanter och vitamin E. Den ska hjälpa till att reda ut, minska frissighet samt göra håret lättare att forma . Innehåller värme-, färg- och UV-skydd för att skydda håret mot alla yttre påfrestningar. 12 fördelar nämns i pressinfon: 
1. Vårdar skadade och behandlade hår 
2. Mjukgörande och reparerande 
3. Tillför glans och eliminerar frissighet 
4. Skapar en skyddande barriär mot yttre påfrestningar 
5. Värmeskydd 
6. Antioxidanter och Vitamin E 
7. Färgbevarande med UV-skydd 
8. Fuktgivande samt utredande 
9. Leave-in behandling som fungerar hela dagen 
10. Underlättar vid användning av olika värmeverktyg 
11. Förebygger kluvna toppar 
12. Tynger ej ner håret 
Intensive Repair Treatment sprayas direkt i fuktigt och/eller handdukstorkat hår och ska inte sköljas ut. Kan även användas på torrt hår för extra finish. Applicera då en liten mängd i handflatan och fördela försiktigt på önskade områden.

Jag har som sagt stora förhoppningar. Lovar att återkomma med recension när jag testat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar