lördag 31 oktober 2015

Nytt från Clinique: Chubby Lash Fattening Mascara och Clinique Skinny Stick

Igår fick jag en massa spännande nyheter från Clinique att hugga in på. Fetaste nyheten först: Chubby Lash Fattening Mascara (195 kr) lovar riktigt maffig fransar. Formulan ska gå att bygga mycket utan att den tynger ner fransarna. Borsten är stor och består av 250 borst och är formad för att komma åt över allt. Det bästa med denna nyhet är färgerna tycker jag, jag älskar färgad maskara. 

Chubby Lash Fattening Mascara kommer i Jumob Jet (över allt), Portly Plum, Two Ton Teal och Massive Midnight (på clinique.se och .dk). Tanken med färgerna är att man ska framhäva sin ögonfärg så mycket som möjligt:
blå ögon - Jumbo Jet eller Two Ton Tealgröna ögon -  Portly Plum eller Massive Midnightbruna ögon  Portly Plum eller Massive Midnight grönbruna ögon Two Ton Teal eller Portly Plum
Det kan vara himla effektfullt, men jag är egentligen av den åsikten att alla färger passar alla, det finns inga fel eller rätt, all färg är kul. Jag har Massive Midnight till testning och återkommer med EOTD inom kort. 

Chubby Lash Fattening Mascara finns ute nu. (I skrivandes stund hittar jag även färgen Bodacious Black Honey i svenska webshoppen, den ser ursnygg ut, tror det är den som syns längst till höger på bilden ovan.)


En ny kajal, Clinique Skinny Stick, fanns också med i paketet. Det är en uppskruvningsbar (applåd-emoji) kajal som endast är 2/3 så tjock som en vanlig kajal - allt för att man ska kunna applicer mer precist och till exempel komma närmre franslinjen.

Clinique Skinny Stick kostar 170 pix och kommer i de fyra färgerna Slimming Black, Skinny Jeans, Slim Sable och Olive-tini. Några av mina absoluta favoritkajaler (Quickliner Intense) kommer från Clinique, så jag är förväntansfull kring Skinny Stick också. 

I USA (?) finns ännu fler färger, så fina! Hoppas de också kommer hit så småningom. (bild till vänster)






Ovan ser ni de färger jag fått för testning. De ser väldigt fina ut tycker jag. Kommer i EOTDs här i bloggen inom kort.

Utöver dessa fina nyheter fanns lite brynnyheter, paletter och en ny bas i mitt paket. Mer info och bilder dyker upp här inom kort. Trevlig helg så länge!

1 kommentar: