söndag 11 januari 2015

Best of beautynördens BB-väska

Förra gången jag fick barn gick jag två veckor över tiden och pysslade runt och våndades här hemma i en evighet. Då bjöd jag på omfattande inlägg om packning av necessärerna i BB-väskan och sedan uppdatering om vad som faktiskt kom till användning. Denna gången blev det igångsättning innan BF och så mycket mindre tid att packa, och för den delen använda skönhetsjox. På bilden - direkt på sjukhuslakanen - ser ni tre favoriter som användes flitigt denna BB-vistelse:
  • Bepanthen är ett måste, både till bebisen, och innan dess till mammans läppar under förlossningen.
  • Tillpiffningen av mamman blev minimal denna gången, men liten skönt ögonrull med The Body Shops Drops of Youth™ Eye Concentrate unnade jag mig då och då.
  • Sjukhsluft är torr och läskig, och man blir så VARM av att föda barn och amma. AvèneEau Thermale var svalkar och återfuktar perfekt, redan i förlossningssängen.

Kanske kommer mer uttömmande inlägg om necessärens innehåll lite längre fram. Är ni nyfikna?

2 kommentarer:

  1. Oj, hade helt missat att bebisen kommit. Grattis!

    SvaraRadera