onsdag 17 december 2014

Nyheter från Lumene: Longwear Blur Foundation och nytt i Beauty Base

Jag är lite sen på bollen här, men jag tänkte att vi skulle ta en liten titt på spännande basnyheter från Lumene. Nyheterna består av en ny foundation, Longwear Blur Foundation, en ny primer i Bright Now-serien och en massa nytt i eminenta Beauty Base-sortimentet.

Lumene Longwear Blur Foundation (159 kr, 30 ml) lovar att reducerar ojämnheter och andra småfel i huden med hjälp av en "blur-effekt". Den ska vara enkel att applicera, hålla länge och lämn en sammetslen känsla på huden. "Blurret" kommer av silikonteknologi och mängden varma färgpigment i formulan samt ljusreflekterande pigment. 

Som flera av Lumenes produkter innehåller Lumene Longwear Blur Foundation nordiska hjortron. De ska, med sina renande egenskaper, förbättra hudens lyster och samtidigt skydda från orenheter i luften. Lyster tillkommer också från C-vitamin och antioxidanter som bekämpar hudens åldrande. Växtsteroler i formulan förbättrar hudens fuktbalans

Lumene Longwear Blur Foundation finns i sex nya färger som ger ansiktet en varm lyster:
0 Light Ivory
 
1 Classic Beige   
2 Soft Honey

3 Fresh Apricot  
4 Warm Beige  
5 Natural Tan
Innehåller SPF 15, men inga parabener eller parfymämnen. Jag har fått 0 och 1 för test, och båda (!) ser ut att passa perfekt. 

På bilden ovan ser ni tre primernyheter, Bright Now Blur Line & Pore Minimizer, Moisturizing & Illluminating Primer och Matifying & Pore Minimizing Primer. De två senare ingår i Lumenes Beauty Base-serie som vuxit  och förnyats med tjusigare förpackningar och en och annan ny produkt. 

Just Moisturizing & Illluminating Primer (129 kr, 20 ml) är en nyhet som passar normal/torr hy. Den innehåller fuktgivande hyaluronsyra och glycerol som båda ger långvarig återfuktning och bidrar till att hålla huden mjuk och fräsch. Den lovar en jämnare och mer hållbar make-up. I formlan finns också ljusreflekterande pigment, och produkten har en mjuk pastellrosa ton som ger torr hud extra mycket lyster. 

Matifying & Pore Minimizing Primer (129 kr, 20 ml) är istället anpassad för fet till kombinerad hud,. Den neutraliserar glansighet och reducerar porer 
samt gör hudens yta matt och ger en jämn bas för makeup. Självklart är båda primerarna oparfymerade.

Bright Now Blur Line & Pore Minimizer (159kr, 30 ml) är en oljefri primer som passar alla hudtyper. Den lovar omedelbart slätare och vackrare hud samtidigt som den skyddar med hjortronextrakt huden och ger den lyster. Porer och linjer reduceras opstiskt och ger en jämnare klarare hudyta. Kontrollerar glansighet och lovar matt hy hela dagen. Jag är sedan tidigare förtjust i Lumenes vitamin c-serie, så det ska bli spännande att testa!

Även Eyeshadow Primer, Under Eye Concealer och Cover Stick ur Beauty Base har fått en ansiktslyftning.

Under Eye Concealer (119 kr, 5 ml) är en av mina absoluta favoriter bland concealers, ett riktigt kap! (Följ länk för recension). Det rör sig om en concealer i en aprikoston med rikligt pigment som optimalt täcker mörka ringar under. Innehåller fröolja från nordiska hjortron som ger huden lyster. Läger sig inte i veck! Naturligtvis är den oparfymerad, annat är otänkbart för mig i ögonprodukter!

Lumenes Eyeshadow Primer (119 kr, 5 mlbidrar till att ögonskuggor sitter perfekt hela dagen. Primern har en neutral beige ton som jämnar ut ögonlockets färg. Det ska bli kul att testa den igen!

Lumenes Cover Stick (99 kr, 4.7 g) är ett traditionellt täckstift som ska täcka småfel såsom kvisslor och hudtonsförändringar i ansiktet på ett naturligt sätt. Tack vare de finfördelade färgpigmenten ska konsistensen vara tunn men ändå tillräckligt täckande. Jag har inget testexemplar, men vågar ändå påstå redan på förhand att jag föredrar varianten i tub. 

Phu, långt inlägg! Hittills har nästan alla basgrejer från Lumene jag testat verkligen hållit måttet, så jag har mycket goda förhoppningar här. Och visst är de nya förpackningarna snyggare? Vad tycker ni? Har ni testat Lumene Beauty Base och Bright Now?

4 kommentarer:

  1. Jag har funderat över den där concealern, nu blev jag sugen igen på att testa! Behöver verkligen en ny, och om den inte framhäver alla mina rynkor är det ju superbra. Billigt i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du gillar den! Jag tycker att den liksom är elastisk och bra :)

      Radera
  2. De låter trevliga, tyvärr är jag rätt känslig mot silikoner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, jag tycker att de brukar funka för mig.

      Radera