onsdag 5 mars 2014

Recension: The Body Shop Blueberry

Denna marsonsdag bjuder jag på två snabbrecensioner av vårnyheten Blueberry från The Body Shop.  
Blueberry Body Butter (200 ml/185 kr) är ett krämigt, rikt kroppssmör. Jag gillar både doft och konsistens. Blueberry Body Butter känns lite lättare än en del andra av märkets kroppssmör, men återfuktar ändå bra. Jag vet inte riktigt hur jag hade föreställt mig doften innan jag testat, men på något sätt känns den överraskande fräsch.
Betyg: 4 av 5
Blueberry Body Scrub-Gelee (200 ml/200 kr) är en milt exfolierande skrubb som ser ut som blåbärssylt. Kornen i denna geléskrubb är relativt få och stora. Trots det ger de en hel del riv. Jag föredrar personligen mindre och många fler korn, men gillar Blueberry Body Scrub-Gelee ändå. Det är ju ändå himla skojjigt att det verkligen känns som att kleta in sig i sylt! Tummen upp för denna även om jag troligen väljer en annan burk nästa gång det är skrubbköpardags.
Betyg: 4 av 5
Nu är jag nyfiken: Har ni testat The Body Shop Blueberry? Vad tyckte ni?

2 kommentarer:

  1. Åh herregud, skrubben ser verkligen ut som sylt, hahaha:) det låter som bra produkter, tyvärr är jag extremt dålig på att smörja in och skrubba så har sällan behov av att köp nytt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får offra dig för shoppingen och bli flitigare med groomandet ;)

      Radera