onsdag 13 februari 2013

Recension: IsaDora Build-up Extra Volume Mascara


På sistone har jag testat IsaDoras nyformulerade maskara Build-up Extra Volume Mascara (119 kr) parallellt med en det hemligt testande inför Daisy Beauty Awards. Build-up Extra Volume Mascara utlovar omedelbar volym och byggbarhet tack vare krämig formula, rejäl borste och elasticitet. Den är oparfymerad och ska inte kladda. 

Hur lever den då upp till detta? Jo, riktigt bra! Jag gillar volymen (ett lager här på bilderna) och tycker att maskaran sitter riktigt bra. Den ska också vara lätt att ta bort, det håller jag inte helt med om. Man får jobba lite. Som positivt framhålls att förpackningen rymmer hela12 ml. Jag, som aldrig lyckats förbruka en maskara (inte ens då jag bara haft en på gång åt gången,) inom de föreskrivna tre månaderna hade heller sett en mindre förpackning och ett ännu lägre pris. 119 kronor är dock inte fy skam, så tveka inte att testa om du gillar volymmaskaror med stora borstar. Jag kan mycket väl tänka mig att köpa Build-up Extra Volume Mascara igen.
Betyg: 4 av 5 

7 kommentarer:

  1. Alltså jag har problem med att få böjer på fransarna att hålla om jag inte använder vattenfast. Såå tråkigt :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trist... Mina är böjda från början, så för mig funkar vad som helst ur den aspekten...

      Radera
    2. IsaDora Mascara Flashy Curl innehåller sockerarter. När mascaran torkar hjälper sockerarterna till att böja upp fransarna. Borsten är också formad så att fransarna enkelt böjs uppåt. Börja med att trycka fransarna uppåt med den konvexa sidan och applicera mascaran sedan jämnt över fransarna med den konkava sidan. Lycka till!

      Radera
  2. Det ser ju ut som rejält med volym!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör den verkligen. Tummen upp!

      Radera
  3. Vad roligt att du gillar Build-Up Mascara Extra Volume med den nya formulan!:)

    Vi garanterar produktens kvalitet i 6 månader efter att den blivit öppnad (se den symbol som ser ut som en öppen burk på förpackningen). Förhoppningsvis hinner du göra slut på produkten innan dess! :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, sex månader är mycket mer rimligt än tre :)

      trevlig helg till er alla på IsaDora också!

      Radera