torsdag 20 september 2012

Recension: IsaDora B.B. Cream All-in-One Make-up SPF 12

Nu har jag hunnit testa IsaDoras variant av den populära BB-krämen, B.B. Cream All-in-One Make-up SPF 12 ett bra tagI produktinformationen utlovas bland annat en 6-i-1-effekt i form av bas, färg, hudvård, täckning, fukt och skydd. Krämen ska passa alla hudtyper och även fungera som primer under annan foundation.

Jag har testat i kombination med olika dagkrämer och solkrämer, ensam över fuktserum och även med mineralfoundation ovanpå och tycker att de flesta kombinationer fungerar galant. Detta gör att jag faktiskt tror att B.B. Cream All-in-One Make-up kan fungera för de flesta hudtyper.

B.B. Cream All-in-One Make-up SPF 12 kommer i tre färger, 01 Fair, 03 Medium och 05 Tan. Här kan ni se en klick av 01 Fair på min handrygg. Jag gillar både nyansen och täckningen. Tillsammans med dagkräm blir min hud lite jämnare, fräschare, mindre flammig och får lyster. Precis som jag vill ha det. Jag blir varken mer eller mindre blank i t-zonen än utan (möjligen håller jag mig matt liiiite längre) och tycker att den gör ett bra jobb även där. Den sitter också bra under dagen.

Jag är helt enkelt nöjd med produkten och kommer att fortsätta använda den efter testning! Enda smolket i glädjetuben är möjligen det utlovade skyddet. SPF 12 känns lite för lite tycker jag. Varför inte 20 eller 30? Priset 35 ml/ 149 kr (och tillgängligheten), är dock ett stort plus i kanten och drar upp betyget till en femma. 
 Betyg: 5 av 5
En lite brasklapp kring nyansen också: Jag har testat den ljusaste, och den passar bra såhär års. På vintern är det stor risk att det inte finns någon bra färg till mig och andra blekfisar. Den som lever får se! Har ni hunnit testa IsaDora B.B. Cream All-in-One Make-up SPF 12? Vad tyckte ni

12 kommentarer:

  1. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att göra en tillräckligt ljus nyans av smink, det är ju mer standard en undantag att man läser på bloggarna att ljusaste nyansen är för mörk. Det avskräcker mig väldigt eftersom jag är galet blek oavsett tid på året :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man undrar lite vem som är den tjusigt solbruna personen som mink tillverkas till. Särskilt på våra breddgrader. Just IsaDora och Lumene brukar dock ibland få till bra ljusa nyanser tycker jag, men det rör sig ju också om två skandinaviska märken.

      Radera
  2. Jag håller mer Cactus. Jag har provat denna på handryggen i ljusaste nyansen och konstaterade att den är för mörk för mig redan nu och då är jag ju ändå inte som allra blekast.
    Jag funderar på att prova Maybellines variant av BB-cream för där verkar den ljusa kunna fungera betydligt bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maybellines kan säkert funka för många, men de är alldeles för rosa för mig. Att vara ljus men varm i hudtonen är himla knepigt!

      Radera
    2. Och jag som tycker det är svårt att vara ljus och kall! Allt ser orange ut i mitt ansikte (oftast är såklart nyanserna för mörka). När jag läser att någon basprodukt är "för rosa", så brukar jag kolla in dom :) och då är dom ofta inte rosa nog för mej. Nu måste jag kolla in Maybelline!

      Radera
    3. Aha, hoppas den passar! Oranget är ju lurigt. det funkar inte på mig heller. Det är med den gula, rödneutraliserande tonen jag oftast saknar. Så att man liksom inte blir grådaskig och rosa.

      Radera
  3. Vilken toppenrecension! :) Verkligen kul att du gillar den! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Den verkar helt klart intressant! Färgen lär nog inte passa mitt i vintern, men nu tror jag den kan passa mitt nylle ett tag framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra! Jag hoppas att den ska passa mig ett tag till.

      Radera
  5. Jag gillar också den. Jag kör den som den är, men nu under sommaren har jag blandat den med lite "glow" för att få ännu mer lyster. Jag har 03 och den lär jag kunna ha även under vintern. Den är gultonad så därför blev det den. Hade kunnat använda 01 för den är ljusare men slår åt rosa så den funkar inte på denna blekis. :-)

    SvaraRadera
  6. Det verkar som om många gillar Isadoras BB Cream...

    SvaraRadera