lördag 14 maj 2016

Recension: Yvonne Ryding SPA

Ett av de märken som presenterades på Good PR:s event var Yvonne Ryding. Märket, som beskriver sig själva som "naturlig högkvalitativ hudvård", satsar på en ny SPA-serie och på att nå en yngre publik. Jag fick med mig två SPA-produkter till testning och de har sällskapat mig i badrummet tillräckligt länge för ett omdöme:
Yvonne Ryding SPA Body Peeling (150 ml, 149 kr) har en vegitabilisk bas som är milt rengörande. Den har runda peelingkorn gjorda av jojobavax och naturligt bivax. De rundade kornen gör den lämplig för känslig hud. Cirkulationen främjas utan att skada huden. Jag tycker att peelingen är behaglig, men för min personliga del är den i mildaste laget. Plus i kanten för tub och hyfsat mild doft. 
Yvonne Ryding SPA Body Cream (150 ml, 199 kr) innehåller organiskt (?!, ekologiskt, kanske?) sheasmör som ska mjukgöra, fuktighetsbevara och även ha antiinflamatoriska och läkande egenskaper. Också kropsskrämen innehåller naturligt bivax. Enbärsskott, och blåbärsfröolja bidrar med antioxiadanter och E-vitamin. Även här tycker jag att det faktum att produkten kommer i tub med snäppkork är positivt. De hudvårdande egenskaperna känns också riktigt bra. Jag jämför alla kropsslotioner- och krämer med min favorit HTH, och så bra fukt ger den inte, men den är ändå ganska bra.
Sammanfattningsvis tror jag dock att märket behöver skaffa mindre tantiga dofter och lite snyggare förpackningar om man vill utöka sin mågrupp. Innehållet i övrigt är dock helt okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar