söndag 28 februari 2016

Nyhet: The Body Shop British Rose

Tidigare i veckan har jag berättat om nya nattkrämen Oils of Life™ Intensely Revitalising Sleeping Cream och makeupkollektionen British Rose, idag vankas det ännu mer nytt från The Body Shop, nämligen nya kroppsserien British Rose med rosenessens från handplockade ekologiska rosor. Jag har fått en del av serien till påseende, och den luktar såå gott! Detta är något helt annat än jordgubbar, exotiska frukter och sådant som jag inte brukar falla för. Mer sofistikerat och inte ett uns syntetiskt.

British Rose är en komplett kroppskollektion bestående av:
  • British Rose Petal-Soft Bath Foam (250 ml / 150 kr)

  • British Rose Shower Gel (250 ml / 85 kr)
  • 
British Rose Exfoliating Gel Body Scrub (250 ml / 225 kr)

  • British Rose Exfoliating Soap (100 g / 60 kr)

  • British Rose Instant Glow Body Essence (250 ml / 225 kr)
  • 
British Rose Instant Glow Body Butter (200 ml / 185 kr)

  • British Rose Eau de Toilette (100 ml / 195 kr)

  • British Rose Petal-Soft Hand Cream (100 ml / 130 kr)
British Rose Instant Glow Body Essence (til vänster ovan) är en helt ny produkt. Med ultralätt konsistens lovar den lyster och upp till 24 timmars fuktighetsbevaring. Huden ska dessutom bli mjuk, len och rosenbladsfräsch.

Skrubbar är något som verkligen går åt hemma hos mig. 
British Rose Exfoliating Gel Body Scrub verkar väldigt trevlig och fanns glädjande nog med i utskicket:

2 kommentarer:

  1. Låter härligt =) Rosdoft ska ju vara lugnande =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ska det, den kan jag behöva i nattningskaoset :)

      Radera