söndag 19 juli 2015

Recension: REN Skincare Glycolactic Radiance Renewal Mask

Hoppsan, jag har visst lite semester. Ibland kikar jag in, men jag är ingen hejare på vare sig att svara på mejl eller kommentarer just nu. Hoppas ni har överseende! 

Idag ska vi kika på en mask jag använt under våren. Glycolactic Radiance Renewal Mask (429 kr, 50 ml) från REN Skincare är en peelingmask med naturliga fruktsyror. Den är framtagen för att förnya huden, reducera fina linjer och öka hudens elasticitet. Masken ska arbeta djupt i huden för att exfoliera och polera huden mjuk så att den upplevs glödande, frisk och full av energi. Ökar hudförnyelse och reducerar både porstorleken och förekomsten av pormaskar.

Glycolactic Radiance Renewal Mask är tänkt att användas varje vecka för bästa resultat och det har jag nog faktiskt gjort. Den ska verka i tio minuter och sköljs av med ljummet vatten. Fruktsyrorna i den sätter igång blodcirkulationen och ger därmed lite stickningar i huden. Masken rekommenderas inte för känslig hud eller direkt efter rakning. Jag har inte upplevt någon stickande känsla, men väl ett bra resultat. Flera gånger har jag passat på att använda masken på lördagmorgonen när det vankas festligheter på kvällen och det blir väldigt bra. Huden blir slätare, piggare och med mer lyster. Den suger i sig efterföljande krämer och underlaget för smink blir bättre. 

Jag har också testat den på kvällen innan nattkräm och serum, och även det funkar finfint. Varningarna om att den inte passar känslig hy känns inte helt befogade tycker jag. Snarare känns Glycolactic Radiance Renewal Mask riktigt effektiv men ändå ganska mild, en liten lagom ansiktsbehandling medan man borstar tänderna och smörjer kroppen eller så. Bra för en ständigt skyndande mamma! 

Det är svårt att säga om Glycolactic Radiance Renewal Mask haft någon effekt på porerna. Jag har haft lite bättre hy än jag brukar under våren, men det kan också ha med amningen att göra.
Betyg: 5 av 5
Priset är lite saftigt tycker jag. Å andra sidan är masken mycket dryg och kommer i en riktigt smart lufttät pumpflaska, så jag kan tänka mig att det räcker ett bra tag. Jag måste säga att jag är imponerad av nästan allt jag testat från REN Skincare denna våren (märket är hyfsat nytt för mig), så jag kommer att spana runt bland deras produkter nästa gång jag behöver någon ny hudvård. Har ni testat Glycolactic Radiance Renewal Mask eller något annat från REN? Vad tycker ni?

2 kommentarer:

  1. Jag tror alla har lite semester, även jag ;)

    Visst är den där bra, verkar vara omtyckt av dom flesta så vad roligt att du också gillar den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen toppen, både i vardag och semester :)

      Radera