torsdag 19 februari 2015

Nyhet: The Body Shop Fuji Green Tea

Igår kom jag äntligen iväg till ICA för att hämta ett stort härligt paket från The Body Shop. Jag kunde inte lämna bebisbubblan för att gå på presentationenav nya serien Fuji Green Tea™, så det var extra kul att få sniffa på den innan den släpps den 24 mars ändå!

Som namnet antyder rör det sig om en kropsserie med antioxidantrikt grönt te från Japan. Man har hämtat inspiration från japanska tesermonier och bland annat tagit fram ett badte. Gissa om det ska bli mitt premiärbad är jag (förhoppningsvis) får grönt ljus för bad på efterkontrollen efter förlossningen. 

Jag spår succé för serien. Doften är fräsch och krispig, jag tycker mig ana en hint av citrus, men inget fruktigt eller sött. Perfekt i mina ögon (eller kanske snarare näsa?)!
I serien finns hela tio produkter och en mängd fina presentförpackningar. Bland annat finns fukt i olika nivåer och en kroppsskrubb. Jag som är gravt skrubberoende är särskilt nyfiken på skrubben. Kul att den fanns med i utskicket!
Fuji Green Tea™ Bath Infuser 60 kr
Fuji Green Tea™ Bath Tea 300 g, 225 kr
Fuji Green Tea™ Body Scrub 200 ml, 225 kr

Fuji Green Tea™ Exfoliating Soap 100 g, 60 kr
Fuji Green Tea™ Body Wash 250 ml, 85 kr
Fuji Green Tea™ Body Butter 200ml, 185 kr
Fuji Green Tea™ Body Lotion 250 ml, 155 kr
Fuji Green Tea™ Body Sorbet 200 ml, 165 kr
Fuji Green Tea™ Eau de Cologne 100 ml, 195 kr
Ovan ser ni gåvoasken 
Deluxe Tea Ceremony (575 kr
), den ser väldigt lyxig ut! I urvalet finns också
Essential Tea Ceremony (325 kr) och Mini Tea Ceremony (120 kr)
 med miniflaskor till necesären, träningsväskan eller som gå-borts-present.

I mitt paket fanns också  nattmasken Drops of Youth™ Bouncy Sleeping Mask och nya serumet Wonderblur™ som släpps idag. Ska bli väldigt spännande att testa!

6 kommentarer:

  1. Låter spännande-jag brukar gilla "grönt te"-dofter =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den luktar verkligen jättegott tycker jag!

      Radera
  2. Låter rätt spännande och vilken kul idé med badteet!

    SvaraRadera
  3. Är pepp på både teserien, wonderblur och nattmasken, ska bli kul att se vad du tycker.

    SvaraRadera