torsdag 8 januari 2015

Nyhet: The Body Shop Smoky Poppy

Den 21 januari är det dags för årets alla hjärtans dag-släpp från The Body Shop. År 2015 heter doften Smoky Poppy. Det är en kroppskollektion i begränsad (ja, det finns ett utmärkt svenskt ord!) upplaga från med extrakt av handplockad vallmo från Ankara i Turkiet och doftnoter av kryddor och trä. Låter hur spännande som helst tycker jag! Och förpackningarna är toksnygga! Vi har just nu rött som accentfärg i vårt svartvita badrum och jag känner att dessa burkar ock flaskor kommer att passa ypperligt i duschen och badet hos oss.

I kollektionen ingår:
Smoky Poppy Bath Bombs (6x50 g, 150 kr)
Smoky Poppy Body Massage Oil (150 ml, 175 kr)
Smoky Poppy Shower Gel (250 ml, 85 kr)
Smoky Poppy Poppy Seed Scrub (200 ml, 195 kr)
Smoky Poppy Body Butter (200 ml, 185 kr)
Smoky Poppy Body Lotion (250 ml, 155 kr)
Smoky Poppy Eau de Toilette (30 ml, 155 kr)
I vanlig ordning finns flera fina presentförpackningar att köpa. Ovan ser ni den lyxigaste, Smoky Poppy Deluxe Collection (525 kr) med Shower Gel, Poppy Flower Sponge, Body Scrub, Body Butter och Eau de Toilette i en elegant ask. Asken är ju klockren att ha i badrummet sen, vem vet den kanske till och med kan göra skötbordet lite glammigare?


I Smoky Poppy Selection (275 kr) finns fullstora Shower Gel och Body Butter, samt specialgjorda Poppy Flower Sponge.


Smoky Poppy Mini Gift Set (115 kr) innehåller en röd Bath Lily och små storlekar av Shower Gel och Body Butter. I pressmaterialet föreslås den som gå-borts-present och det är är verkligen en bra idé tycker jag. Om man nu går på middag, vill säga... Kanske kan det vara en bra present till en nybliven mamma också?

Vad tror ni om The Body Shop Smoky Poppy? Blir ni också nyfikna? 

6 kommentarer:

  1. Om doften är lika härlig som förpackningarna så kan det bli riktigt bra =)

    SvaraRadera
  2. Rent spontant så tror jag inte doften är nåt för mig. Men jag gillar förpackningarna. För att inte tala om hur du värnar om du svenska språket, en extra eloge till dig för det!

    SvaraRadera
  3. Jag blir nyfiken och kommer fortast möjligt att kolla in i butik!

    SvaraRadera