tisdag 2 december 2014

Nyhet: The Body Shop Hemp Soap on a Rope

En skojig nyhet och ett gäng gamla godingar från The Body Shops hampa-serie har hittat hem till mig, precis lagom för att mota bort vintertorrheten som kommer med kylan.

Nyheten är Hemp Soap on a Rope (125 kr) som, utöver sin skojiga form, lovar  effektiv rengöring som inte torkar ut, tack vare fuktighetsbevarande hampafröolja. Själva repet gör att tvålen kan hänga på tork och därmed håller sig fräsch, fiffigt! Hemp Soap on a Rope släpps i butik den 26 december.

Övriga serien består av:
  • Bästsäljaren Hemp Hand Protector (100 ml, 130 kr) en intensivt fuktighetsbevarande och mjukgörande handkräm för riktgit torr hud. Jag har testat den tidigare, och den gör verkligen sitt jobb med bravur!
  • Hemp Hand Protector spelar huvudrollen i den ikoniska Hempserien och är en internationell. Innehåller Community Fair Trade-producerad hampfröolja.
  • Hemp Body Butter (200 ml, 185 kr)
 är ett kroppssmör med hampfröolja för att vårda riktigt torr hud. Den mjukt smöriga konsistensen absorberas snabbt och verkar fuktighetsbevarande i 24 timmar.
  • Hemp Foot Protector (100 ml, 130 kr)
 är enligt pressinfon en rejäl fotkräm som gör underverk för riktigt torr hud. Verkar fuktighetsbevarande och vårdande på torra och sträva fötter och mjukgör på lång sikt. Mina fötter är sorgligt eftersatta just nu. I nuläget når jag dem knappt, men när bebben väl är ute, ojojoj vad jag ska smörja fötter!
  • Hemp Lip Protector (4,2 g för 75 kr)
 ska vara ett intensivt mjukgörande läppbalsam för supertorra läpparna. Precis vad jag behöver! Tänker mig att det är så snälla ingredienser att även tvååringen kan få prova. Han älskar att prova mina läpprodukter! 
  • Hemp Face Protector (50 ml, 60 kr) är en
 intensivt fuktighetsbevarande och vårdande hudkräm för just ansiktet. Kan komma väl till pass om det blir riktgit kallt!
  • Hemp Intensive Hand Butter (100 ml, 140 kr) utlovar 
handlyx med smörigt krämigt handsmör som sa göra omedelbar skillnad på torra händer – och fortsätta verka i upp till 24 timmar. Jag tror minsann min burk ska få bo i köket eller vid skötbordet. Det lär bli mycket handtvätt framöver!

Gillar ni redan The Body Shops hampa-serie? Vilken är er favoritprodukt?

6 kommentarer:

  1. Har bara hunnit testa läppisen ännu..ska snart hugga in på resten :)

    SvaraRadera
  2. Tvålen ser rätt kul ut faktiskt:)

    SvaraRadera
  3. Lip protectorn funkar riktigt bra för mig, nu när det börjar bli kallt är det den som gäller.

    SvaraRadera