fredag 29 augusti 2014

Nyheter från eos

Känner ni till eos, ni vet de dr små runda gulliga läppbalsamen? Jag har inte testat dem, men blir sugen när jag ser de söta höstnyheterna. Visibly Soft kommer i två nya dofter, Vanilla Mint och Coconut Milk, lagom till höstens kyligare väder. De är tillverkade av 99% naturliga och 95% ekologiska ingredienser och tlovar att hålla läpparna riktigt mjuka. Hyaluronsyra återfuktar läpparna och till att regenerera och ge näring åt hudcellerna. På så sätt kan hudcellerna kapsla in mer fukt, vilket bibehåller och förstärker läpparnas fuktnivå, elasticitet och släthet. 

Vanilla Mint beskrivs som svalkande och uppfriskande och Coconut Milk som exotisk, söt och somrig. Båda är berikade med Vitamin C för att verkligen återfukta läpparna inifrån och ut. Vitamin C är bidrar till kollagen-produktionen, vilken minskar ålderstecknen och håller läpparna friska. Slutligen är detta lilla läppbalsam proppat av naturligt mjukgörande oljor, sheasmör och antioxidantrika Vitamin E.

Vanilla Mint och Coconut Milk kommer i små randiga bollförpackningar, vilket passar mig perfekt - jag älskar randigt! Plus i kanten också för att man inte behöver gräva med fingrarna i produkten. Omdöme kommer när jag testat!

6 kommentarer:

  1. Jag har sett dom men inte kommit till skott än, låter absolut som nåt jag skulle gilla.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte testat dem och heller inte varit sugen men nu när jag läste att de har så naturligt innehåll så kanske, det var ny info för mig. Har dock reducerat mitt ceratanvändande enormt vilket jag är mycket nöjd med så i nuläget har jag faktiskt inget behov av nya läppbalsam och vill nog egentligen att det ska förbli så:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Behov är not lite att ta i här hos mig (rensade lite i läpplådan igår, hjälp vad mycket grejer!), men jag var så nyfiken :)

      Radera