torsdag 5 juni 2014

Recension: Sanotint Restructuring Balsam och Schampo för torrt hår

 
Jag är ju inte världens snabbaste på att testa hårvård eftersom jag tvättar håret ganska sällan, men nu är det dags för recension av Sanotint Restructuring Balsam och Schampo för torrt hår. Jag trodde att jag skulle gilla dem ännu mer än Colourcare Shampoo & Conditioner som jag testat tidigare (jag har torrt, men inte färgat hår). Och visst gillar jag dem, men Colourcare-serien passade mig faktiskt snäppet bättre!

Restructuring Balsam och Schampo för torrt hår återfuktar visserligen riktigt bra och tar fram lockarna fint, men det gjorde även serien för färgat hår och den skyddar dessutom mot solen. Det är två bra serier, men  Restructuring Balsam har en nackdel i att produkten är ganska rinnig. Hur jag än gör lyckas jag hela tiden spilla när jag ska applicera den i håret. Ett plus är dock att produkten inte behöver sköljas ur, vilket förkortar tvättprocessen med ett moment. Bra när man har bråttom!

Jag gillar alltså båda serierna, men det blir Colourcare Shampoo & Conditioner som jag kommer att köpa igen.

Schampot kostar 159 kr och resterande produkter 189 kr (Sanotint säljs hos  Life). Produkterna är dryga! Flaskorna innehåller 200 ml, vilket är uppskattat hos mig. Jag ogillar monsterstora flaskor, de varar för länge och man kan slå sig om de kommer farande i duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar