onsdag 7 maj 2014

Sminknyheter från Lumene: Blueberry Long-Wear Eyeshadow Palette och Raspberry Miracle Blush Sorbet

 Nyheterna duggar tätt i all inkorgar och brevlådor, härligt med hektiskt! Jag hinner inte riktigt med så jag får sålla ganska friskt. Idag blir det ännu fler nyheter från Lumene till att börja med. Recensioner och paket från vänta ett tag.

På bilden ovan ser ni fyra skuggkvartetter, Blueberry Long-Wear Eyeshadow Palette. (Eller är de så nya egentligen? Jag har för mig att jag sett dem skymta förbi i butik.) Kvartetterna kostar 139 kronor styck och kommer i fyra färgställningar. Varje palett innehåller en matt, två halvmatta och en pärlemorfärg. Lång hållbarhet och silkeslent resultat utlovas. Skuggorna innehåller speciella, ytbehandlade pigment och runda mikropartiklar som gör att ögonskuggan känns lätt och mjuk på huden. De garanterar också att färgen breder ut sig perfekt, smälter helt in i huden och är lätt att sudda ut.

Färgställningarna heter 1 Heather Fields, 2 Nordic Islet, 3 Winter View och 4 Sandy Island. Finns endast på Åhléns. Jag gillar tidigare Blueberry Long-Wear-skuggor, så jag kan tänka mig att jag skulle trivas även i dessa. Grön-rosa-brun känns som att den behöver en närmare titt av mig.

I vår har lanserar Lumene också ett nytt rouge i form av de knubbiga pennorna Raspberry Miracle Blush Sorbet (129 kr).

Raspberry Miracle Blush Sorbet ska ge dina kinder en lätt transparent, fräsch färg och naturlig lyster. Krämig konsistens gör dem lätta att applicera och den oljefria formulan ger en sammetslen finnish. Färgerna heter 1 Dawn
2 Blooming Roses 
3 Full of Flowers och 
4 Lovely Summer. Jag kan inte svära på att jag fick rätt ordning på dem i bilden ovan, men jag tycker hur som helst att alla tre till höger ser riktigt trevliga ut.
Sist, men inte minst: en bronzernyhet! Lumene Arctic Sun Bronzer (129 kr/ 10g), som kommer att ingå i ordinarie sortiment,  kommer i de två nyanserna Fresh Day och Golden Sun som båda är matta. 

Lumene Arctic Sun Bronzer ska ge en lätt transparent och naturlig finishsamtidigt som den vårdar huden med fröextrakt från arktiska hjortron och tillför näring. Den ska vara lätta att få jämnt utsudda och sitta kvar länge. Den innehåller även lystergivande C-vitamin och växtsteroler som bekämpar åldrande och förbättrar hudens fuktbalans.
Jag har testat en och annan bronzer från Lumene tidigare och dem har jag verkligen gillat så jag tror att den nya varianten kan vara en hit. Just att den är matt ser jag som positivt, den kan nog vara en riktigt bra vardagsprodukt! Vad tror ni om nyheterna här? Något som lockar?

6 kommentarer:

  1. rougen och bronzern är jag grymt nyfiken på!

    SvaraRadera
  2. Nyfiken på allt men skuggorna ser väldigt fina ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, snygga färgkombinationer i dem!

      Radera
  3. Skuggorna ser fina ut-jag kan tänka mig de två på övre raden. Jag vågar inte använda Body Shops cubes pga lanolin-innehållet, men de här vågar jag nog använda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ha de båda till höger :)

      Lumene brukar vara väldigt bra om man är känslig!

      Radera