tisdag 6 maj 2014

Nytt till läpparna från No7: BB Lips Beauty Balm och High Shine Lip Crayon

 
I dagarna lanseras två härliga läppnyheter från No7, BB Lips Beauty Balm och High Shine Lip Crayon. No7 hakar alltså på två stora tränder, "bokstasvsprodukter" och läppkritor.

Det som liknar BB Lips Beauty Balm (99 kr) vid exempelvis BB-krämen får väl vara de många positiva egenskaperna: vacker färg, UV-skydd, vård och återfuktning. Läppbalsamen kommer i tre skira nyanser: Ballerina, Blink Pink och Belle Pink. Jag gjorde just en inventering i läpplådan och såg att där var lite ont om produkter med solskydd, så just att de innehåller SPF gör mig extra nyfiken!

Läppkritorna High Shine Lip Crayon (99 kr) lovar enkel applicering, återfuktning och glans. De kommer i fyra färger (men hrm, det är ju fem på bilden.... Eller?) med varierande opacitet: Daydreamer, Berry, Delicate Pink och Tickle. Jag gillar läppkritor och skulle mycket väl kunna tänka mig någon av de orangea, koralliga eller rödare tonerna.

2 kommentarer:

  1. Pennorna ser fina ut, jag har lite dille på såna just nu...

    SvaraRadera