lördag 29 mars 2014

Recension: IsaDora Eye Primer


Med denna lilla tub kommer stora förhoppningar. Kan den månne vara ett mer lättillgängligt alternativ till favoriten Urban Decay Eyeshadow Primer Potion? Under min testning har jag ofta burit IsaDoras IsaDora Eye Primer på ena ögat och UDPP på andra, allt för konsten!

Den lovar mycket! Vi tar det punkt för punkt, med mina kommentarer:
  • "Soft focus effect", ja, den slätar ut och döljer linjer.
  • Förhindra att ögonskuggorna lägger sig i veck. Nej, framåt eftermiddagen finns det risk för veck.
  • Viktigast sist; att få ögonskuggorna att sitta på plats längre. Nja, de sitter längre än utan primer, men det är inte tillräckligt bra för att jag ska bli nöjd.
IsaDora Eye Prime lovar lovar också ganska avancerad hudvård till ögonområdet, men den är svårare att utvärdera. Jag har bara använt den lite till och från eftersom den inte ger tillräckligt bra hållbarhet.

Även om IsaDora Eye Primer inte lever upp till mina höga förväntningar är den som sagt bättre än ingen primer alls. Vill man exempelvis inte handla på nätet för att lägga vantarna på UDPP kan IsaDora Eye Prime vara ett alternativ. Jag tycker att den är ungefär lika bra som  Lumenes variant Beauty Base Eye Shadow Primer. Det blir samma betyg till IsaDora Eye Primer:
Betyg: 2,5 av 5

4 kommentarer:

  1. Jag gillar ju lumens och tycker den funkar bra för mej så då kanske denna åxå gör det. Jag har ett flertal ögonprimers nu men är sugen på denna men får vänta tills dom andra börjar ta slut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna kan säkert vara värde ett försök för dig då.

      Radera
  2. Synd att den inte riktigt klarar att hålla ögonskuggan på plats hela dagen, hade varit trevligt med ett billigare alternativ till Too Faceds ögonskuggsprimer som jag använder i dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en bra budgetvariant vore awsome. Jag gillar nästan allt från Too Faced, men Shadow Insurance och jag passar inte ihop. Det verkar bara vara UDPP som är kompatibel med mig :)

      Radera