måndag 17 mars 2014

Colorscience mineralsmink

Colorscience är ett mineralsminksmärke som är nytt för mig. Det är, av prislappen att döma, ett av den lyxigare sorten. Enligt pressinformationen är det renare är många andra mineralsminksmärken, och därför helt vattenfast. Produkterna ska stanna på hudens yta utan att täppa till porer, skydda mot solen och andra yttre påfrestningar samtidigt som det "låser in" fukten. Låter ju himla bra!

Sortimentet är för stort för att presentera i ett blogginlägg, huvudsakligen av bassmink i en fyrstegsmodell - primers, foundation (flytande, fasta eller lösa mineraler), fixerspray och solskydd i puderform. Jag har fått hem ett gäng produkter till testning, vi tar en närmre titt på dem:

Här ser ni Pressed Mineral Foundation (545 kr). Dosan är påfyllningsbar. Nyansen Cool Fair /All Dolled Up verkar tyvärr lite för kall för mig, men jag ämnar testa ändå.

Hydrating Setting Mist (335 kr) till testning. Finns även i varianter för oren hy eller med solskydd.



Sunforgettable Powder (495 kr) är ett löst solskydd att applicera sist. Finns både med och utan färg (nyanser), matt eller skimrande, i SPF 30 eller 50. Denna är jag rysligt nyfiken på! Den ska vara så snäll mot huden att den rekommenderas även till barn, man blir inte blank eller får tilltäppta porer och den är vattenfast i upp till 80 minuter.

Rouget kostar 485 kr. Finns i flera nyanser . Jag har Blushing Bride här, den ser fin ut.


Colorscience verkar också ha riktigt bra primers (475 kr). Det finns väldigt många varianter att välja mellan: uppljusande, balanserande, mattande, bronzsande, lugnande och solskyddande. Jag har fått hem gultonade Face Primer Skin Brightening SPF 20 Line Tamer (phu, långt namn!). Tyvärr glömde jag fotografera den, men det kommer en recension så småningom, tills dess kan jag se till att bjussa på en bild.

Jag ska ge mig på alla produkterna ovan och testa med hull och hår. Visst ser de spännande ut? Jag är också väldigt nyfiken på era erfarenheter av märket. Har ni testat Colorscience? Vad tycker ni om märket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar