lördag 25 januari 2014

Recension: ACO FACE Plus

Idag är det äntligen dags för recension av nya hudvårdsrutinen ACO FACE Plus. Krämerna är anpassade för mogen hud, eller för den lite torrare vinterhuden. Passande nog har jag snö i bakgrunden på bilderna. 

Dagkrämen Vitalising Anti-Age Day Cream (60 ml 85 kr) (i egendesign från ACO-labbet till vänster) är anpassad för normal hy, vilket jag tolkar som blandhy. Den gör dock inte jobbet helt. Jag förblir lite torr om kinderna, men blir samtidigt lite blank om nosen till lunch. Den känns vårdande som utlovat, men jag hade velat ha mer fukt utan att samtidigt få mer fett. Kanske funkar den bättre till annan hudtyp?
Betyg: 3 av 5
Nattkräm Nourishing Anti-Age Night Cream (60 ml 119 kr) har en krämig konsistens, inte helt ofet. Den känns rik och skön, men jag hade velat ha ytterligare fukt för att ge högsta betyg. Det är också lite tveksamt om jag, nyss fyllda trettio, är i målgruppen för "mogen hy". Jag är lite osäker på om den är aningens portilltäppande för mig. Om du är ute efter en vårdande ganska rik nattkräm utan konstigheter för en billig penning är den dock ett bra val. Plus i kanten för tub!
Betyg: 3 av 5
Intensive Anti-Age Face Serum (30 ml 129 ) är lite rinnig konsistensen och kommer i smart pumpflaska. Det känns som en bra budgetprodukt, men för att få permantent plats i mitt badrumsskåp hade jag velat ha mer fukt och mer fukt.Men som sagt bra ändå, i förhållande till sitt pris.
Betyg: 4 av 5
Ögonkrämen Soothing Anti-Age Eye Cream (15 ml) Spot on, här känner jag mig aboslut i målgruppen efter mer än ett år av småbarnsförälders-nattsömn! Krämen återfuktar bra både dag och natt, samtidigt som den utgör bra grund för smink över ögat och concealer under. Jag tycker faktiskt att den slätar ut en del. En bra och prisvärd ögokräm utan krusiduller!
Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar