måndag 16 december 2013

Nyheter: duoskuggor + pennhighlighter från Lumene

Jag flaggade i förra veckan för lite sminknyheter från Lumene som dyker upp i januari. Nu ska vi titta närmare på dem! Vi börjar med nya Lumene Blueberry Duet Eyeshadow (109 kr / 3 ml). Skuggorna, som kan användas torra eller fuktade, kommer i tolv färgkonstellationer. De är fria från parabener och doftämnen och finns som både matta, skimrande och och halvmatta kulörer. Färgskalan rör sig från naturtoner till knalligare accentfärger. Nyanserna är:
1 Life in Marsh, 2 Rain Falls, 3 Rippling Reeds, 4 Flowing Stream, 5 Blooming, Tree 6 Autumn Leaves, 7 Full of Heathers, 8 Bare Mountain, 9 Midwinter, 10 Glistening Water, 11 Fresh Autumn  och 12 At Nightfall.
Jag är mest sugen på den gröna, griege-duon längst upp till höger och den neutrala längst ner till vänster. Vilka skulle ni vilja lägga vantarna på?


Touch of Radiance Highlighter (129 kr, 1,8 ml) är en klassisk pennhighlighter som lovar strålande hud på ett ögonblick. Formulan innehåller ljusreflekterande pigment, hjotronfröextrakt som skyddar huden och håller den mjuk och c-vitamin och andra antioxidanter som ger huden näring. Ljuset reflekteras optiskt och strålande lyster utlovas bland annat med hjälp av boronnitride och silica. Innehåller varken parabener eller alkohol. Jag är förtjust i concealers och highlighters från Lumene sedan tidigare, så jag är väldigt nyfiken på Touch of Radiance Highlighter. Det ska bli spännande att se hur mycket highlighter den är, och hur mycket concealer den är.

6 kommentarer:

  1. Blir också sugen på den lite grönaktiva duon (såklart). Har du några själv som du kan göra swatches på? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man vill ha grönt :)

      Inte än, men det kanske kommer!

      Radera
  2. Blir nyfiken på highlightern, ser med spänning fram emot din recension. Däremot ögonskuggorna lockar inte, saknar både blått och grönt i härliga färger. Kanske tycker jag annorlunda när jag ser dom irl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite fler knalliga färger hade inte skadat, det håller jag med om! Något recensions-ex har jag inte än, men det kanske kommer :)

      Radera
  3. Highlightern och den lila ögonskuggan skulle jag mer än gärna testa

    SvaraRadera