söndag 16 juni 2013

Recension: The Body Shop Vitamin E Cool BB Cream

Recensionsdags här igen. Idag är det The Body Shops andra BB-kräm, Vitamin E Cool BB Cream (195 kr 50 ml), som ska granskas. (Om den första, All-in-one BB Cream, kan ni läsa här.) Med Vitamin E Cool BB Cream utlovas fukt i tolv timmar, lätt täckning och en jämn "belyst" (här måste något gott på tok i översättningen...) hy. Den ska dessutom passa alla hudtyper.

Inledningsvis kände jag viss skepsis till den enda nyansen, den ser väldigt mörk ut och kan omöjligen passa alla. Väl på passar den dock förvånansvärt bra, även på en blekfis som jag själv. Den känns lätt, men samtidigt väldigt fuktig och ja, faktiskt lite kylande. Just dessa kylande och fuktgivande egenskaper uppskattas hos mig, särskilt till kvällen efter en dag i sommar och sol. Hyn får verkligen en fin fuktmättad lyster.

Vitamin E Cool BB Cream har dessvärre ingen solskyddsfaktor, så även det gör att det mest blir en kvällsprodukt för mig. För er som söker kraftig täckning tror jag att denna kan vara lite väl skir, men för mig som vill att till exempel fräknar ska lysa igenom är den riktigt bra. 
Betyg: 4 av 5
Jag gillar det mesta med Vitamin E Cool BB Cream, men hade önskat SPF och fler nyanser för full pott. Har ni testat Vitamin E Cool BB Cream ut? Vad tyckte ni?

2 kommentarer:

  1. saknar också spf och fler nyanser

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig! Tänkte också att den var för mörk/orange, men smälter mkt bra in i huden. Jag använder spf under, men vore nice med spf i. Doften är även den helt OK! Men jag kanske blir lite blank efter några timmar?

    SvaraRadera