tisdag 27 november 2012

Nyhet: Clinique Moisture Surge Overnight Mask

 
Nyheter från just Clinique brukar fånga mitt intresse. Nu kommer en släkting till den eminenta krämen  Moisture Surge Intense Skin Fortifying Hydrator, nämligen Moisture Surge Overnight Mask. Medan man sover ska den jobba på så att man vaknar med mjuk, smidig och slät hud nästa morgon. Masken ska också motverka yttre faktorers skadliga påverkan på huden och arbeta hela natten (då huden är som känsligast för fuktförlust) med att återuppbygga huden med intensiv fukt. Det låter alltså som riktig fuktdrink till sängfösare för huden. Jag vaknar då och då med himla torr hud, så jag tycker att det låter som en riktigt bra grej. Så fort det blir Cliniqueerbjudande igen till våren slår jag till!

Moisture Surge Overnight Mask lanseras i januari 2013 och kostar 380 kr för 100 ml. Allergitestad. 100 procent oparfymerad. Oljefri. Utvecklad av hudläkare. Testad av ögonläkare. Täpper inte till porerna.

4 kommentarer:

  1. Låter precis som MK gelmask som jag också brukar sova med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter så skönt just att sova med den!

      Radera
  2. Ah, denna kan vara något för mej, speciellt i januari/februari om minusgraderna slår till!

    SvaraRadera