onsdag 26 september 2012

Petrolgrönt på presslunch

Till gårdagens presslunch hade jag naturligtvis tänkt vara lite fin och piffig. På grund av svårartad tidsoptimism blev det det istället visserligen fint lack, men med lite jack i, och smink påslängt i p-huset. Brite Birds skuggor kan man dock verkligen lita på, så resultatet blev helt ok ändå tycker jag.

Här ser ni vad jag använt: Honey Bronze Bronzing Powder (färgprover) och rougen All-in-one Cheek Colour från The Body Shop i 01 Macaroon och 05 Bubblegum (färgprov här), B.B. Cream All-in-One Make-up SPF 12 från IsaDora (recenserad här), Chubby Stick i Mega Melon (färgprov) från Clinique, UDPP, ögonskuggan Micromiss från Brite Bird, Beauty Base Red Neutralizer Concealer(recension här!) från Lumene Bikini Line från Benefit,Precision Mascara från IsaDora (recension här), concealern Touche Èclat från YSL och brynpennan Instant Lift for Brows från Clinique och

5 kommentarer:

  1. Jag tycker det blev fint ändå! Själv lyckas jag alltid få regn på mig när jag vill vara fin, inte så kul när man plattat håret och så kommer det en oväntad skur och gör håret lockigt igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det blev inte så dumt ändå, men det där med att alltid ha andan i halsen, phu!

      Radera
  2. Svar: Nja, jag äger knappt ljusa skuggor så jag hade nog inte köpt denna när det bara är två nyanser som lockar av 4 :) Men förstår att du gillar den om du använder mest ljusa skuggor :) Många använder ju ljusa skuggor som highlighter men jag har djupt sittande ögon så på mig funkar det inte att vilja trycka ut brynbenet ännu mer alla ggr...därav väldigt lite användande av ljusa ;)

    SvaraRadera