torsdag 2 augusti 2012

Recensioner: Rengöring och ansiktsvatten med ny parfym från Oliva by CCS Eco

Nu har jag hunnit testa ansiktsvården från Oliva by CCS ECO med ny doftsättning tillräckligt länge för att våga mig på en recension. Serien innehåller vårdande olivolja och till största delen ekologiska och nedbrytbara miljöanpassade råvaror. Vi börjar med en titt på ansiktsrengöring och ansiktsvatten:

Oliva by CCS Eco Cleansing Mousse (150 ml, 69 kr) är en pH-neutral rengöringsmousse som innehåller både vattenlöslig olivolja och olivlövsextrakt med mild och god doft. Mina förväntningar var inte skyhöga, eftersom jag tänkte att ingen kan konkurrera med min favoritrengöring från Cliniderm, men moussen visade sig vara riktigt bra. Jag känner mig ren från både smink och solkräm (använder dock separat ögonsminkborttagning) utan att bli stram eller "squeaky". Plus i kanten för praktisk förpackning! Jag gillar nog fortfarande Clinidermen liiite bättre, men skillnaden är inte större än att jag glatt tänker använda upp Olivamoussen framöver. Oliva by CCS Eco Cleansing Mousse är ett budgetfynd!
Betyg: 4 av 5
Även ansiktsvattnet Oliva by CCS Eco Face Toner (200 ml, 65 kr) har haft tuff konkurrens i testningen. Jag kan nämligen inte tänka mig att frångå favoriten Clarifying Lotion från Clinique i kvällsrutinen. På morgonen, däremot, har jag testkört Oliva by CCS Eco Face Toner. Tonern ger önskad effekt; den fräschar upp, rengör (men exfolierar inte märkbart) och återfuktar. Känns som en bra förberedelse för dagkrämen (eller annan hudvård).  Väldigt bra i kategorin alkoholfria ansiktsvatten, men om Clarifying Lotion är en femma kan det ändå bara bli en trea för Oliva by CCS Eco Face Toner i mitt betygssystem.
Betyg: 3 av 5  
Sammanfattningsvis kan man säga att det rör sig om två extremt prisvärda basic men bra rengöringsprodukter. Recension av dagkrämen och nattkrämen är på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar