söndag 12 februari 2012

Recension: Too Faced LashGASM Mascara


LashGASM Mascara från Too Faced (230 kr) är en vitaminberikad maskara som ska ge intensiv färg och dramatisk längd. Piggarna på borsten har pyttemså krokar längst ut, som ska gripa tag i varje frans och förhindra klumpar. Bland de vårdande ingredienserna i LASHGasm Mascara återfinns bland annat panthenol, närande vitamin A och E och vårdande jojobaolja.

Jag har använt mitt exemplar i några veckor och är ganska nöjd över lag. Volymmässigt kunde resultatet varit bättre, men å andra sidan utlovas inte någon extrem volym. Här ser ni resultatet (och den i övrig osminkade, rödkantade sanningen):




Den speciella borsten (av gummi-typ) är väldigt lätt att hantera och kladdrisken är minimal. Borstens form gör också att man kommer åt fint runt hela ögat. Plus i kanten för det!

LASHGasm Mascara sitter bra på mig under hela dagen, inte en tillstymmelse till kladd eller smul.

Slutbetyget är inte helt givet Jag gillar också den söta förpackningen, men avskräcks lite av priset. LASHGasm Mascara är en bra maskara, men den kommer kommer nog inte att få mig att överge tidigare favoriter. Betyget ligger och väger mellan tre och fyra, men priset drar ner en del.
Betyg: 3,5 av 5

6 kommentarer:

  1. Tack för det! Låter bra med hållbarheten. Får se om jag håller med sen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli spännande att höra vad du tycker!

      Radera
  2. Den där är jag nyfiken på o testa :D

    Svar: Taaaaaack!! :) <3

    SvaraRadera
  3. Mm jag gillar denna och jag gillar bortsten mycket!

    SvaraRadera