måndag 16 januari 2012

Smygtitt på Cliniques vår 2012



Vårnyheter från ett av mina favoritmärken, Clinique, börjar dyka upp på utländska sajter. Det är ju inte alltid släppen ser likadana ut i alla länder, men dessa bilder är från brittiska hemsidan, så det kan vara en hint om vad som kommer till Skandinavien.

Från kollektionsbilden ovan ser det ut som att Cliniques rougestift kommer att (åter?)lanseras. Jag har några stycken från utländska gwp:s och kan berätta att de är kanonbra. På bilden ser vi också mina favoriter High Impact Mascara (tror jag) och Moisture Surge Tinted Moisturizer. De är ju inga nyheter, men trevliga ändå.

Här till vänster ser ni den allra bästa nyheten, nämligen ett av världens bästa läppstift, Almost Lipstick. Jag har Black Honey från i höstas och vill gärna ha fler, då det är ett av mina mest använda stift, både snyggt och skönt och vampigt och vardagligt på samma gång.

Eftersom jag bara har skärmfotat färgkartan nedan här vågar jag inte ta ansvar för färgåtergivningen, men visst ser Spicy Honey och Flirty Honey snygga ut?


Cliniques BB-krämsvariant BB Cream Age Defense BB Cream SPF 30, som jag skrivit om tidigare och som nu släppts i USA och England kommer däremot tyvärr inte hit. Man får bege sig utrikes, eller skicka en vän...

8 kommentarer:

  1. Flirty Honey vill jag kika närmare på!

    SvaraRadera
  2. Josephine: Den är säkert hur fin som helst!

    SvaraRadera
  3. Jag blir mer intresserad av Chic Honey.
    Typiskt att BB crèmen inte kommer hit!

    SvaraRadera
  4. Ja, Almost lipstick ser ju hur fina ut som helst! Är de lite lika Cliniques Buttershine-stift i konsistensen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är lite lika! Buttershinesitften är också favoriter hos mig!

      Radera
  5. Har du datum på släppet? Vill hemskt gärna ha Black Honey och är i valet och kvalet om jag ska vänta eller eBaya.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tyvärr inget datum, men jag lovar att hojta till i versaler så fort jag får mer info!

      Black Honey är awsome!

      Radera