torsdag 26 januari 2012

Recension: Lily Lolo Blush Away


Nu är det dags för första recensionen av Lily Lolo-produkterna som landade hos mig före jul. Tillåt mig presentera Blush Away och Lily Lolos nya concealerborste!

Blush Away (4 g, 195 kr) är en gröntonad mineralconealer eller -corrector som kan användas för att täcka röda partier. Som alla produkter från Lily Lolo är den fri från starka kemikalier, färgämnen, nanopartiklar, talk, parfym, olja silikon och bismuth oxychloride. Renheten ska göra att den inte irriterar huden eller förvärrar rodnad eller röda plitor den ska täcka över.

Jag har länge funderat på att skaffa en grön concealer och vet egentligen inte varför det inte blivit av. Kanske för att jag inte trodde att det skulle funka. Nu har jag hur som helst testat och kan berätta: Det fungerar hur bra som helst! Det närmar sig trolleri!

Om jag borstar på lite tunt och försiktigt på en röd prick på morgonkvisten (under mineralfoundation), försvinner den så gott som och förblir försvunnen under hela dagen. Jag skulle till och med vilja påstå att den lugnar huden något.

Tidvis känner jag mig skeptisk till lösa produkter för att det är opraktiskt när man är på språng, men i hemmets lugna vrå funkar det utmärkt. Plus i kanten för praktisk förpackning.

Borsten (100 kr) är också kanon. Jag har inte testat så många concealerborstar tidigare, men denna gör jobbet oklanderligt. Man kommer åt bra och den är snygg och skön att hålla i.
Betyg: 4 av 5

12 kommentarer:

  1. Hur fungerar den i kombination med flytande foundation? Du kanske inte har testat i och för sig. På mig fäster puderfoundation dåligt nu när det är kallt och jag är lite torrare. Så kör flytande. Men är alltid i behov av bättre concealer.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Kanske inte riktigt "tar bort", men döljer mkt bra, och lugnar ner lite.

      Radera
  3. Får man fråga varför det inte får 5? :)

    Jag har något liknande fast från Tikei och jag älskar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blowfish: Det var verkligen en bra fråga! Jag kan inte riktigt förklara... Kanske är det för att man behöver två concealers - denna till prickar och en ickegrön under ögonen? Det är nog det i kombination med att det är lite meckigt mer löst puder och separat verktyg när man är på språng (jämfört med en flytande allroundconcealer som appliceras med fingrarna).

      Bra fråga, som sagt :)

      Radera
  4. Jag håller också på att testa den där men tillsammans med lily lolo foundationen så blev den lite överflödig då foundationen täcker det röda på mig ändå! Testar du foundationen också? Jag har nog mer problem med de mörka ringarna under ögonen..dom täcker inte foundationen åt mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tänkt recensera foundationen i samma inlägg, men blev för hungrig och fick sluta skriva :)

      Jag behöver också täcka separat under ögonen, är rejält mörk. På mig täcker foundationen också rodnad ganska bra, men till just finnar, eller precis före-detta finnar (har haft lite otur på hakan på sistone), där är det gröna magic!

      Radera
  5. Är så nyfiken på den där! Vill så gärna testa!

    SvaraRadera