torsdag 3 november 2011

Dagens öga med Clinique Colour Surge Eye Shadow Pink från Strawberry Fudge Duo



Ögonskuggan Colour Surge Eye Shadow Pink från Strawberry Fudge Duo som finns i Cliniqueerbjudandet Åhléns just nu är en av mina favoritskuggor. Det kan verka ogenomtänkt att jag släppte iväg den till min kompis, men jag har redan den i flera olika paletter och är säker på att den passar även henna ypperligt bra. I sminkningen här ser ni den i ensamt majestät tillsammans med svar kajal.


Till ögonen använde jag skuggan längst till vänster ur (jul)paletten från Clinique, 24/7 glide-on eye pencil i Zero från Urban Decay, maskaran Silfr från Idun Minerals, Clinique Instant Lift for Brows och UDPP.


Jag använde också foundation från IDUN Minerals (recension här!), IsaDoras Light Touch Natural Radiant Makeup, Beauty Base Illuminating and Smoothing Primer från Lumene, solpuder från Physicians Formula, rouget Bella Bamba (färgprov här!) från Benefit, och Beauty Base Dark Under Eye Concealer från Lumene.

5 kommentarer:

  1. Snygg sminkning. Vilken härlig palett

    SvaraRadera
  2. Skuggan ser jättefin ut, och sminkningen likaså! :)

    SvaraRadera
  3. Shamrock: Tack! Det är en av Cliniques allra bästa julpaletter, tycker jag.

    Josephine: Tack!

    SvaraRadera
  4. Kompisen är glad och tacksam och har redan sportat den nya skuggan ett par gånger!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Emilie: Åh så bra! Visst är den fin?! kram!

    SvaraRadera