tisdag 15 november 2011

Collistar Carisma


Collistar är ett italienskt märke jag bekantade mig med i våras, och tycker riktigt bra om sedan dess. Deras höst/vinterkollektion Carisma ser färgsprakande och trevlig ut tycker jag. (Kanske är märket ett uns tantigt, men jag är ju tant. Lagade t ex kofta akut på jobbet med medhavt nöd-sy-kit igår.) Hur som helst applåderar jag en kollektion med mycket färg!


Kollektionens stjärna är multipaletterna Carisma Trendy och Carisma Chic (395 kr).


De ser ju onekligen glammiga ut, även om jag har lite svårt för paletter med blandat kladdigt och torrt smink (kräm och puder). I kollektionen ingår också:

Duokajal i Silver lamé/Gold Lamé och Silver Lamé/Black 130 kr.

Singelskuggorna Silk Effekt Eye Shadow (125 kr) släpps i Silver Petrol, Lavender Blue och Cream Gold.

Fyra läppstift (225kr), Pomegranate, Violet, Cognac och Amaretto.

Lacken Green Lamé Matte, Blue Lamé Matte, Pomegranate, Graphite 125kr) ser också fina ut! Det gröna och det blåa lacket ska var matt mad silverskimmer i formulan. (Klicka in på hemsidan för bilder.)

Jag är allra mest nyfiken på kajalen. Guld ock silver i samma penna låter som en oslagbar festidé!

4 kommentarer:

  1. Det hade nog inte kännts alls lika tantigt om de bytt ut den gräsliga guldfärgade plasten mot svart plast istället, det hade ju löst allting :) Men men, huvudsaken är att innehållet är bra!

    SvaraRadera
  2. Cactus: Det har du kanske rätt i! Jag misstänker att det finns lite andra estetiska ideal i Italien än i Skandinavien :)

    Det jag testat hittills av märket har varit kanonbra, så det rekommenderas!

    SvaraRadera
  3. Nagellacket ser jättefint ut!

    SvaraRadera
  4. Ninni: Jag är också nyfiken på Collistars lack, de ser fina ut!

    SvaraRadera