tisdag 22 november 2011

Budgettips: CCS hudlotion


CCS stora rosa hudlotion har nu varit min följeslagare efter duschen i nästan en månad och det har blivit dags för omdöme. CCS hudlotion är en vårdande kroppslotion med rapsolja som gör huden mjuk och smidig och hjälper till att balansera hudens fuktnivå. Fetthalten är 13 %. Den kommer i en smidig pumpflaska och kostar 56 kronor för 400 ml.

Detta är troligen en av de billigaste kroppslotioner jag någonsin testat. Att den samtidigt är en av de bästa gör den till ett riktigt budgetkap! Den återfuktar riktigt bra och doftar diskret gott. Vad mer kan man begära? Plus i kanten för att produkten finns både med och utan parfym. Det blir högt betyg!
Betyg: 4.5 av 5
Det enda som saknas för att det ska bli en klockren femma är lyskänsla (den är inte obefintlig, men för en femma måste den vara liiite bättre) och att den helt enkelt inte kan ersätta HTH lotion helt och hållet.

4 kommentarer:

  1. Denna använde jag mycket innan, men dom har ändrat konsistensen så nu gillar jag den inte. Använder istället ofta Aco Body Hudlotion, oparfymerad. (vill ha det i bland)
    Naturligtvis finns det inget som slår HTH!

    SvaraRadera
  2. Lotta: Jag gillar konsistensen, men nu måste jag ut och känn på den du bytt till också! Oparfymerat kan vara himla bra, man vill ju inte alltid att just kroppslotion ska konkurrera med andra dofter.

    Alltid trevligt att höra om någon mer som förstår sig på HTHs storhet :)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag har inte provat min ännu, fick ju också en flaska. Nu blev jag sugen på den! Kör just nu TBS Bodybutter med papaya.

    SvaraRadera
  4. Ninni: Hugg in på denna vetja :)

    SvaraRadera