onsdag 5 oktober 2011

Salva från Curami by CCS


Denna lilla burk med "räddare-i-nöden-salva" från serien Curami by CCS damp ner hos mig för ett tag sedan. Salvan är tänkt till extra torra ställen på kroppen, exempelvis läppar, armbågar och händer. Innehållet består av vegetabiliska fetter och oljor och är fri från parfym och konserveringsmedel. Den är dessutom vattenfri gör att den skyddar bra mot kyla och uttorkning.

Jag har redan börjat smygtesta lite på läpparna, men återkommer troligen inte med omdöme förrän det blivit lite kallare ute.

När jag fick syn på burken kom jag på att jag testat en kroppslotion från samma märke hemma hos mina föräldrar. Den var kanonbra, så det verkar lovande.

3 kommentarer:

  1. Gah! Särskrvning på etiketten! Språkpolisen i mig blir GALEN!

    Konserverinsmedel heter det, inte konserverings medel.

    Annars verkar den bra.

    SvaraRadera
  2. Tänkte också på särskrivningen, hihi!
    Verkar jättebra, något som kommer att behövas snart!

    SvaraRadera
  3. Mrs Data: OMG! Detta var någon sorts löpande-band-foto, jag såg det inte ens. Aj, aj... Jag kan inte fatta att man inte kollar sådant ordentligt.

    Den känns dock skön, trots etikettfadäsen :)

    Josephine: Det är aningens oproffsigt... Själva salvan verkar bra! Synd att det ska behöva bli kallt...

    SvaraRadera