torsdag 27 oktober 2011

Recension: L'Oréal Lash Architect 4D Mascara


Det verkar vara inne att recensera maskaror just nu, så jag vill inte vara sämre! Nyligen har ni kunnat läsa här om både IsaDoras nya Big Bold Mascara Super Volumizing och Big and Curvy Waterproof Mascara från The Body Shop och nu har turen kommit till Lash Architect 4D Mascara (175 kr) från L'Oréal.



Här ser ni den på! Lash Architect 4D Mascara har en ganska smal borste som är nästan rak med mycket korta piggar. Den är lätt att komma åt med, men i mitt tycket något torr att måla med. Nästan så torr att jag undrar om mitt exemplar är lite gammalt (det är en prenumerationspresent). Under dagen sitter maskaran bra, men den är inte busenkel att ta bort nära man vill göra det. På det hela taget är Lash Architect 4D Mascara en ganska bra maskara, men eftersom jag just testat Big Bold blir jag inte så imponerad. Lash Architect 4D Mascara utlovar "false lash effect i 4 dimensions", och det tycker jag inte att den lever upp till.
Betyg: 3 av 5

4 kommentarer:

  1. Alltid intressant med maskara-recensioner! En bra och pålitlig maskara är ju A och O liksom :)
    Och det känns som om jakten på den perfekta maskaran aldrig tar slut...

    SvaraRadera
  2. Mitt exemplar som jag hade av den där var precis tvärtom - alldeles för kladdig. En enda gegga... tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Den där funkar kanon på mina fransar :)

    SvaraRadera
  4. Nissa: Kul att höra! Och nej, jakten är evig :)

    Ninni: Superskumt! Då kanske min var gammal...

    Wysteriia: Jag har sett det hos dig! Det kanske är väldigt individuellt?

    SvaraRadera