måndag 19 september 2011

The Body Shop Shimmer Cubes


Jag har redan skrivit en rad eller två om de nya färgerna av Shimmer Cubes (295 kr) från The Body Shop. De ser så fina ut! Jag gillar också tanken med att man kan plocka isär dem och blanda som man vill. Synd bara att man inte kan blanda som man vill redan i butik. Nu vill man ju nästan ha alla, och det blir ju lite väl dyrt!


Här ser ni midnattstjusiga Blue Moon med färgerna Snow White, Starlight Silver, Indigo Blue, Midnight Black. Den står högt på önskelistan, men kanske är den onödig när jag har min Too Faced Smokey Eye Shadow Collection.


Green Light däremot, är inte ett enda uns onödig. Motivation överflödig, den är ju grön! Skuggorna heter Silver Grey, Mint Green, Pure Turquoise och Forest Green.

Pretty in Pink (eller är det egentligen Sugar Plum? Det är något lurt med bildbasen...) och Bunch of Violets är också fina, även om de inte är gröna. Jag hänvisar till Fröken Rosa för säkrare uppgifter och färgprover/swatches!

Hur tänker ni kring Shimmer Cubes? Tror ni att man någonsin använder upp dem?

På min skärm ser färgerna i Blue Moon lite skumma ut, trots att detta är officiella bilder. Bilderna högst upp i inlägget, som kommer ur pressreleasen, är nog mer rättvisande.

12 kommentarer:

  1. Jag är extremt sugen på den blåa och gröna varianten. Älskar också grönt, det är en rätt enkel buren färg (eh så säger man inte väl? haha)
    Blått är ju extramt fint och jag älskar skimmer. Har du ngt bra tips på hur jag ska övertyga sambon att få köpa dessa? Hehe

    SvaraRadera
  2. Det är nog omöjligt att nå botten på de här. Jag köpte nyligen en annan shimmer cube, som bara verkar heta 07 när jag läser på förpackningen. Hittade den på den här bloggen http://mesluxes.blogspot.com/2010/04/body-shop-shimmer-cubes-07.html
    Överlag tycker jag att skuggor kunde få vara mindre och billigare (liksom nagellack!), så man kunde köpa fler istället. Det är ganska ovanligt att nå botten i någedera upplever jag.
    Det är nog bara mascara och foundation/puder som jag faktiskt gör åt och måste köpa nytt för att de är slut (gamla).

    SvaraRadera
  3. Den gröna skriker ju mitt namn...

    SvaraRadera
  4. De är himla fina i förpackningen, men onödigt mycket skugga. Lägre pris och mindre kaka skulle locka mig mer.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig. Jag skulle vilja plocka ihop mina egna kuber i affären

    SvaraRadera
  6. Njäe, lockar inte så mycket. Färgerna ser jättefina ut men de verkar för skira och lite fööör skimriga för min smak :)

    SvaraRadera
  7. Blowfish: Ja grönt! Kanske tänkte du på lättburen :) Har tyvärr inget tips ang sambon. Hade själv behövt ett ;)

    Malin: Tack för länk! 07:an ser ju urfin ut!

    Jag håller helt med om mängd och pris. Mini är bäst! Gällande båda...

    Fru Vesa: Japp, mitt också :)

    Ninni: Precis så spekulerar jag också!

    Shamrock: Det hade varit så himla kul!

    Awesome Chemistry: Kan det vara för mycket skimmer? ;)

    SvaraRadera
  8. Jag är väldigt förtjust i Bunch of Violets, tror inte att jag kommer att nå botten på den ens om jag försöker däremot.

    SvaraRadera
  9. Jag fick en sån av min mamma när jag gick på gymnasiet och nu, mer än tio år senare, finns den fortfarande kvar, även om jag inte använt den på hur länge som helst och den borde slängas. Men nej, nästintill omöjligt att göra slut på, men så fina färger!

    SvaraRadera
  10. Lina: Den ser så fin ut på dig!

    Karin: Ja, jättefina! Med tanke på hur stora de är kanske du kan hyvla av lite, så blir de som nya?

    SvaraRadera
  11. Ja, har testat det, men de har torkat och är inte riktigt okej längre ändå. Men bra att möjligheten finns, om man inte har fullt så gamla cubes liggande! ;)

    SvaraRadera
  12. Karin: Vad synd att det inte funkade...

    SvaraRadera