tisdag 9 augusti 2011

Too Faced hösten 2011: Midnight in the Garden of Glamour


Vi har redan tjuvkikat lite på två fina höstpaletter (oklart om båda släpps i Sverige) från Too Faced, men ska också ta en titt på resten av höstkollektionen Midnight in the Garden of Glamour. Hela kollektionen faller mig i smaken. Härliga mörka färger och snygg glamorös promobild. Jag tänker på sammetsklänningar och riktigt tjusig fest.



Utöver paletterna är det de nya singelskuggorna Exotic Color Intense Eye Shadow (195 kr) som lockar mig mest.


Som alltid är det svårt att få en korrekt bild av färger från färgkartor på nätet (klicka gärna upp bilden!), men jag tror att Midnight Mist, Poison Orchid och Magic Mushroom skulle trivas särskilt bra hemma hos mig!


Uppdatering: Här kommer ännu fler färgkartor, denna gången ur officiellt svenskt pressmaterial. Överst ser ni Exotic Single och underst paletten som syns här nedanför, Smokey Eye.


Paletten Smokey Eye Shadow Collection är ändå kronan på kollektionen, med nio fina skuggor för att få till perfekta sotningar: Firefly (silvery taupe), Cloves (bronzy brown), Up In Smoke (black brown), White Lie (sugar white), Nice Ash (charcoal), Smokin Hot (matte black), In A Flash (silver shimmer), Smoking Jacket (black plum) och Smolder (matte navy).


De nya kajalerna Perfect Eyes Waterproof Eye Liner (195 kr) ska glida på lätt som flytande eyeliners men hålla i hela 8 timmar. Är inte 8 timmar lite lite? Jag vill gärna att smink håller längre än så, men det brukar det faktiskt göra. Sex fina färger, hur som!


I kollektionen ingår också Shadow Insurance Lemon Drop (250 kr), en skuggprimer som neutraliserar rött, behändiga borsttuben Shadow Brushes Essential 3-Piece Set (420 kr) och rejält stora Size Queen Mascara (230 kr). Borstarna är jag nyfiken på, men priset avskräcker.

Summa summarum är det en mycket stark kollektion, från promobild till produktsammansättning. Jag spår att den kommer att bli en hit!


Gällande Matte Eye Shadow Collection väntar jag fortfarande på besked kring huruvida den kommer till Europa och Sverige.

Uppdatering: Matte Eye Shadow Collection är exklusiv för Sephora hela 2011, men kommer till Sverige våren 2012

Bilderna i inlägget kommer från Too Faced, Sephora och de svenska webshopparna eleven och nelly.

6 kommentarer:

  1. Haha tänkte också på hur färgerna var so otroligt olika på Nelly resp. hemsidan.

    SvaraRadera
  2. Brukar inte "hela dagen" innebära 8 timmar i sminksammanhang? Tycker ofta att det är så, som om en dag enbart var jobbtimmarna, utan tid att ta sig dit och hem, och verkligen ingen fritid! Tror i och för sig något av de billigare märkena (eller flera, typ maybelline eller loreal) gör reklam för foundations som ska sitta längre.. 16 timmar kanske? Tänk om allt smink höll i sexton timmar...

    SvaraRadera
  3. Är nyfiken på delar av denna kollektion, hoppas att jag kan ta mig råd med penslarna och några av singelskuggorna någon dag, men jag är inte mycket för att sota ögonen ännu, så jag hoppar paletten. Dottern är dock riktigt nyfiken på den.

    SvaraRadera
  4. Jag trånar också efter ett gäng skuggor och paletten - visst är de oemotståndliga!? :-)

    SvaraRadera
  5. Tina: Nu såg jag att det inte ens är samma färgnamn på alla!

    Malin: Jo, men jag tycker som du, att det för kort. Faktum är att just ögonsmink brukar sitta bra på mig, från sex på morgonen till sen kväll. Det är mer huden som kan behöva mattas ner lite, och då har jag ändå torr hy...

    Carina: USA är ett bra ställe att kolla på :)

    Lina: Jag också!

    Makeupoholic: Ja, verkligen!

    SvaraRadera