onsdag 10 augusti 2011

Recension: Body Scrub och Body Lotion från Lumene Brich & Honey


Dessa två sommarnyheter från Lumenes Birch & Honey har fallit i god jord hos mig. De doftar väldigt vårfriskt, nästan unisexigt med en touch av citrus.

Kroppslotionen (49 kr / 225 ml) får anses var ett budgetkap. Den går snabbt in i huden och återfuktar helt okej bra. Inte riktigt lika bra som min HTH, men det gör å andra sidan ingen kräm jag har testat.
Betyg: 4 av 5
Kroppssrkubben (49 kr/ 150 ml) luktar lika gott och är fullpumpad med ganska små och lagom riviga korn. Man blir riktigt skönt exfolierad à la sockerskrubb. Jag gillar den skarpt och behöver en ny tub inom kort!
Betyg: 5 av 5
Vill du läsa om duschkrämen i samma serie kan du göra det här.

9 kommentarer:

  1. Måste fråga om du testat Lumenec Vitamin C+ bodyscrub och kan ge nån jämförelse..?
    Jag älskar nämligen den men blev ju sugen på att testa Birch&Honey nu.... =)

    SvaraRadera
  2. Roligt att du också är en HTH människa!
    Använder den till allt och tycker den är super.
    Jag är dålig på att skrubba kroppen, men nu blev jag sugen på att testa denna!

    SvaraRadera
  3. Lady Jenna: Jag har tyvärr inte testat Vitamin C+ bodyscrub, men jag är sugen! Jag gillar resten av den serien mycket. Birch & Honey är kanonbra, kanske är den också billigare?

    Lotta: HTH är det bästa som finns! Fick jag bara ta med mig en skönhetsprodukt till en öde ö skulle det bli den :)

    Jag skrubbar väldigt mkt, tycker att det är väldigt skönt och fräscht. Hoppas att du gillar den om du testar!

    SvaraRadera
  4. Skrubben låter intressant men nu när jag såg kommentarerna så blev jag nyfiken på Vitamin C+ skrubben! Jag älskar ju foundationen i den serien.

    SvaraRadera
  5. Jag brukar få allergisk eksem av produkter som innehåller "birsh" vilket jag tycker är konstigt för jag är inte allergisk mot björk annars. Finns det andra dofter? Vet du det?

    SvaraRadera
  6. Veronica: Vi får väl se till att testa den också :)

    Kajalpennan: O, jag vet inte hur det är med björkallergi i samband med detta! Vad jag vet finns inga andra dofter. Du får kanske fråga ngn läkare, eller skriva till Lumene.

    SvaraRadera
  7. Kroppsskrubben låter intressant, bra pris också! Kanske skulle ta och testa den när min som jag har här hemma har tagit slut.

    SvaraRadera
  8. Det låter som något jag skulle kunna gilla, ska spanas in!

    SvaraRadera
  9. Carina: Gör det! Tror knappt man kan hitta bättre för det priset.

    Josephine: Gör det :)

    SvaraRadera